سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنان - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 88/10/16 توسط ایران

شما آقایان می توانید با شناخت و رعایت این هفت نکته در مورد همسرتان، همیشه زندگی آرام و شیرینی را تجربه کنند!
1- زنها سنبل احساسات، عاطفه، وفاداری، قناعت، و دلسوزی هستند. آنها از جان و دل برای حل مشکلات عاطفی خانواده تلاش می کنند و حس و کلام الهی را در بطن زندگی جاری می کنند. همواره سعی دارند تا همسر و فرزندان خود را به خداوند نزدیک تر کند.
2- زنها قدردانی و تحسین را دوست دارند. سعی کنید همیشه از زحمات و محاسن وی تعریف کنید. وی را تمجید کنید و به او بها دهید. شاید باور کردنی نیست ولی با این برخورد، شما همسری مهربان و مادری برجسته برای فرزندانتان خواهید داشت. در حضور جمع، علاقه خود را عاشقانه و با احساساتی عمیق بیان کنید. در مقابل این رفتار، می بینید که از نظر او بهترین آدم روی زمین هستید!
3- آنها رمانتیک بوده و همواره به احساسات خود اهمیت می دهند. مهربانی را دوست دارند. با آنها با مهربانی و ملایمت صحبت کنید. با اهدای هدایایی مثل، کارت های عاشقانه، گل، لباس ( مخصوصا" لباس زیر زنانه ) احساساتشان را به وجد بیاورید. به یاد داشته باشید: همانطور که در مقاله های قبلی نیز در این سایت ذکر شده است، داشتن یک رابطه ی عاطفی عمیق بین زن و شوهر، در لذت بخش تر شدن رابطه ی نزدیکی آنها و تداوم زندگی نیز تأثیر دو چندان عمیقی خواهد داشت.
4- خانم ها همواره از صحبت کردن را دوست دارند. پس با او عاشقانه هم کلام شوید، کاملا" به حرف ها و صدای قلب او گوش فرا دهید. او دوست دارد با همسرش در مورد تمام وقایع هر روز، احساسی، خانه، فرزندان و ... صحبت کند، مراقب باشید!، هیچ گاه در بین کلماتتان سعی نکنید که آنها را ارشاد و تغییر دهید بلکه فقط باید حس درک متقابل در کلام شما نمایان باشد.
5- زنها از بدبینی و دو رویی بیزارند و نیاز به امنیت فکری دارند. به چشمهای همسرتان عاشقانه نگاه کنید و صادقانه در مورد احساستان به او، افکار و برنامه های زندگیتان حرف بزنید، با این کار شما حس مسئولیت پذیری خود را نسبت به او انتقال داده اید. اگر صادقانه رفتار کنید او نیز در کنار شما احساس امنیت خواهد داشت.
6- زنها دوست دارند از نظر مادی و ثبات زندگی مطمئن باشند. در حد توانتان مسئولیت پذیری خود را با خریدهای چیزهای مورد نیاز منزل، خوراک، پوشاک و ... برای خانواده، به او نشان دهید. در حین انجام این وظایف خود را ناراحت و عصبی نشان ندهید. هدف شما از همه ی این رفتار، تداوم زندگی مشترک و امنیت خاطر است.
7- در این راه باید نسبت به خانه و خانواده، متعهد و وفادار باشید. بکوشید تا همراه با همسر خود در پرورش حس معنوی، الهی و عاطفی در فرزندان خود کمک کنید. برای مثال، به آنها نماز و دعا یاد می دهند. فرزندان را به ورزش تشویق کنید و تکیه گاه محکمی برای همسر و فرزندانتان باشید.
اکنون، بعد از خواندن موارد فوق، اگر احساس می کنید محیط منزل، همسر و فرزندانتان شما از شادابی لازم برخوردار نیستند، بهتر است با رعایت این موارد و گذاشتن وقت بیشتر در صدد جبران خلل های موجود باشید.

از سایت مبین



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/8/28 توسط ایران

روزی مرد نابینایی با کسب اجازه به محضر حضرت زهرا(س) آمد. حضرت از او فاصله گرفت و خود را پوشانید، پیامبر اکرم(ص) که در آن جا حضور داشت از حضرت زهرا(س) پرسید: «با این که این مرد نابیناست و تو را نمی‏بیند، چرا خود را پوشاندی»؟ حضرت زهرا(س) در پاسخ فرمود: «اگر او مرا نمی‏بیند، من که او را می‏بینم، وانگهی او بو را استشمام می‏کند». حضرت زهرا(س) فرموده اند: برترین کار برای زنان این است که آنها مردان نامحرم را نبینند، و مردان نامحرم آنها را نبینند.
نیز روایت شده: روزی جابر بن عبدالله انصاری همراه رسول خدا(ص) به سوی خانه فاطمه(س) رهسپار شدند. وقتی که به در خانه رسیدند، پیامبر(ص) اجازه ورود طلبید. فاطمه(س) اجازه داد، پیامبر(ص) فرمود: شخصی همراه من است، آیا اجازه هست با او وارد خانه شویم؟ فاطمه(س) عرض کرد: «ای رسول خدا «قِناع» (یعنی مقنعه و روسری) ندارم.» پیامبر(ص) فرمود: ای فاطمه! زیادی لباس بلند روپوش خود را بگیر و سرت را با آن بپوشان».
  حضرت زهرا(س) در عین آن که حجاب کامل را رعایت می‏کرد، حجاب را پرده‏نشینی و انزوای زنان نمی‏دانست، بلکه شواهد بسیاری وجود دارد که آن حضرت حجاب را هرگز دست و پاگیر و مانع تلاش‏های اجتماعی و سیاسی نمی‏دانست. از این رو، در عرصه‏های مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت فعّال داشت، به عنوان نمونه:
چگونگی خطبه خواندن حضرت زهرا(س) در مسجدالنّبی
یکی از امور مهمّی که در زندگی حضرت زهرا(س) همواره می‏درخشد، خطبه غرّای او در مسجدالنّبی پس از رحلت پیامبر(ص) در ازدحام مردم است، که او با این خطبه غاصبان و خطاکاران را به محاکمه کشید و آنان را قاطعانه محکوم کرد، و از حریم ولایت و رهبری امیرمؤمنان علی(ع) به دفاع برخاست.

 چگونگی حرکت حضرت زهرا(س) از خانه‏اش (که مجاور مسجد بود) به مسجد، در رابطه با مراعات حفظ حریم حجاب به قدری دقیق و ظریف است، که جدّا سزاوار است همگان در این مورد با نظر دقیق بنگرند، و نکته‏ها را دریابند، و سپس خطبه غرّای او را در آن اجتماع و جوّ حاکم مورد بررسی قرار دهند.

 به راستی که منظره خطبه خواندن حضرت زهرا(س) تابلو گویا و بسیار روشن درباره حفظ حریم حجاب، و در عین حال شرکت کامل در صحنه برای سخنرانی و دفاع از حریم حق است و این همان راه اعتدال است که اسلام در همه جا به آن سفارش نموده است.

ما در این جا چگونگی حرکت آن حضرت برای القای خطبه را شرح می‏دهیم، تا مسأله مهم حجاب را از مکتب زهرای اطهر(س) بیاموزیم، و هم باور کنیم که زن می‏تواند در عین حفظ حریم حجاب، از پرده‏نشینی خارج گردد، و به عنوان نیمی از جامعه انسانی، رسالت خود را به انجام رساند.

 شرح این چگونگی، نیز می‏تواند جواب دندان‏شکنی به آن افرادی باشد که حجاب اسلامی را کمرنگ گرفته، و خطبه خواندن حضرت زهرا(س) در مسجد را به عنوان شاهد عقیده ناصحیح خود می‏آورند، غافل از آن که شش دلیل و شاهد محکم در مقدّمه خطبه وجود دارد، که هر کدام نشان دهنده اهمیّت حجاب از نظر حضرت زهرا(س) است. اینک شرح مطلب:

عبدالله بن حسن (نوه امام حسن مجتبی علیه السلام) از پدران خود نقل می‏کند، هنگامی که مسأله غصب فدک رخ داد، و این خبر به حضرت زهرا(س) رسید، در این هنگام حضرت زهرا(س) تصمیم گرفت به مسجد برود و در آن جا به عنوان حمایت از حق، سخنرانی کند، چگونگی حرکت حضرت زهرا(س) در متن عبارت چنین آمده:

حضرت زهرا(س) روسری خود را بر سرش پیچید و عبای خود را (که روپوشی وسیع بود) به سر نمود، و میان گروهی از یاران و زنان خویشاوندش (به سوی مسجد) حرکت کرد، آن حضرت هنگام راه رفتن (بر اثر شتاب یا بلندی لباس) به قسمت پایین لباسش پا می‏گذاشت (در نهایت پوشیدگی راه می‏رفت) شیوه راه رفتن او (در متانت و وقار) هم چون شیوه راه رفتن رسول خدا(ص) بود،

تا این که بر ابوبکر وارد شد، ابوبکر در میان ازدحام مسلمانان قرار گرفته بود، در این هنگام میان آن حضرت و مردم، پرده‏ای نصب شد، حضرت زهرا(س) نشست، سپس ناله جانسوزی نمود که بر اثر آن، صدای همه حاضران به گریه بلند شد، به گونه‏ای که گویی از صدای گریه، مسجد به لرزه درآمد، سپس حضرت زهرا(س) اندکی سکوت کرد، تا مردم آرام شدند، و جوش و خروششان بر اثر گریه، فرونشست، آن گاه خطبه را شروع کرد». (احتجاج طبرسی)
تجزیه و تحلیل عبارت فوق
در این عبارت، در رابطه با حفظ حریم حجاب و عفاف در عین شرکت در یک صحنه پرشور سیاسی و اجتماعی، شش نکته است که هر کدام از جهتی بیانگر اهمیّت و عظمت مقام حجاب در سیره حضرت زهرا(س) است، که به اختصار بدان اشاره می‏شود:
1ـ آن حضرت روسری خود را که به طور کامل سر و گردن و سینه‏اش را می‏پوشانید، بر سر گرفت، تعبیر واژه (پیچید) حاکی است که روسری به طور کامل و چسبان به سر و گردن گرفته شده بود، نه به طور سبک و وارفته که با اندکی تکان دادن از سر رد شود و موی سر آشکار گردد؛
2ـ حضرت زهرا(س) علاوه بر آن روسری، لباس روی لباس‏هایش مانند عبا را بر سر و تن خود پوشانده بود
3 ـ لباسی که بر تنش بود به قدری بلند بود که در راه رفتن، گاهی قسمت پایین لباس زیر پای حضرت زهرا(س) قرار می‏گرفت
4ـ آن حضرت همانند رسول خدا(ص) با متانت و وقار حرکت می‏کرد، یعنی هیچ گونه حرکات نامناسب و دور از نزاکت در حرکت او دیده نمی‏شد؛
5 ـ علاوه بر این ها در مسجد پرده‏ای به احترام او نصب کردند، و آن حضرت در پشت آن پرده خطبه خواند.
6ـ دوستان و زنان خویشانش، اطرافش را گرفته بودند.
به این ترتیب نتیجه می‏گیریم، حضرت زهرا(س) در عین آن که در همایش پرشکوه و پرجنجال شرکت نمود، همه نمادهای حریم حجاب و عفاف را رعایت نموده است.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/7/23 توسط ایران

در این جا به عذاب برزخى دسته اى از زنان مجرمى که پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم در شب معراج آن ها را دید توجه فرمایید.

حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام فرمود: روزى من و فاطمه بر حضرت رسول صلى الله علیه و آله و سلم وارد شدیم دیدیم آن حضرت به شدت گریه مى کند. عرض کردم : یا رسول الله ! پدر و مادرم به فدایت باد. چرا مى گریید؟

فرمود: یا على ! شبى که مرا به معراج و آسمان ها بردند

زنان امتم را در عذابى سخت دچار مى دیدم ، حال به فکر آن ها افتادم و از شدت عذابى که بر آن ها وارد مى شد مى گریم .

زنى را دیدم که به موهاى خود آویخته شده و مغز سر او در اثر حرارت و گرمى آتش به جوش آمده بود. او زنى بود که موهاى خود را از نامحرم نمى پوشانید.

زنى را دیدم که به زبان آویخته شده بود از آب سوزان جهنم در حلق او مى ریختند. او زنى بود که با زبان ، شوهر خود را اذیت مى کرد.

زنى را دیدم که به پستان هاى خود آویخته شده بود، و او زنى بود که شوهرش را به خود راه نمى داد و از رختخواب دور مى کرد و مانع مقاربت او مى شد.

زنى را دیدم که گوشت بدن خود را مى خورد و آتش از زیر او شعله مى کشید. او زنى بود که براى غیر شوهر زینت مى کرد.

زنى را دیدم که پاهاى او را به دست هایش محکم بسته اند و مارها و عقرب ها بر او مسلط بودند (و او را نیش مى زدند). او زنى بود که بدن و لباسش دائما کثیف بود و از جنابت و حیض غسل نمى کرد و خود را تمیز و پاکیزه نگه نمى داشت ، به نماز اهمیت نمى داد و براى آن وضو نمى گرفت .

زنى را دیدم که در تنورى از آتش به پاهاى خود آویخته شده (و سر او آویزان بود) او زنى بود که بدون اجازه شوهر از خانه بیرون مى رفت .

زنى را دیدم که کور و کر و گنگ بود و در تابوتى از آتش قرار داشت و مغز سرش از بینیش خارج مى شد و بدنش در اثر جذام و برص قطعه قطعه شده بود. او زنى بود که بچه از زنا به وجود مى آورد و او را به گردن شوهر مى انداخت .

زنى را دیدم که گوشت هاى بدن خود را از جلو و عقب با قیچى هایى از آتش قیچى مى کرد. او زنى بود که خود را به نامحرم عرضه مى کرد و باکى از زنا دادن نداشت .

زنى را دیدم که دست ها و صورت او آتش گرفته بود و روده ها و چیزهاى اندرون خود را مى خورد. او زنى بود قواده (زنى که دلال است ، زنان را براى مردان بیاورد و واسطه زنا باشد.)

زنى را دیدم که صورتش مانند صورت سگ بود و آتش از عقب او داخل مى شد و از دهانش بیرون مى آمد و ملائکه با گرزهاى آتشین بر سر و بدن او مى کوبیدند. او زن غنا خوان و آرایش گر و نوحه کننده و حسود بود.


سپس آن حضرت فرمود: واى بر زنى که شوهر خود را به غضب آورد و او را ناراحت کند، خوشا به حال زنى که شوهرش از او راضى باشد.(280)


280-بحار، ج 18، ص 351.

http://azabha.mihanblog.com/post/4



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/7/20 توسط ایران
نامه

سلام همسر عزیزم!

مدتیه دلم می خواد باهات حرف بزنم ولی نمی شه...

اما از اون روزی که مریض بودم و تو با عجله خودتو رسوندی، تصمیم گرفتم برات نامه بنویسم.

وقتی کنار تختم نشستی و دستتو به صورتم کشیدی و زیر لب دعا می خوندی چه احساس خوبی داشتم...

نمی دونی چه لذتی داشت اون موقعی که یک اسکناس از جیبت درآوردی و یه چیزایی بهش خوندی و اونو زیر بالشم گذاشتی...

دیگه احساس می کردم هرچی درد داشتم از تنم بیرون رفته ...

دلم می خواست همیشه مریض باشم وقتی می دیدم اینطوری عشقت و نثارم می کنی...

ولی اون نگاه مهربونت که حالا پر از نگرانی و اشک بود کلافه ام می کرد...

آخه من طاقت نگرانی و اشک تو رو ندارم...

برای همین هم هر طوری بود بلند شدم و نشستم ؛  و گفتم خوبم، من خوبم، تو نگران نباش...

البته باور کن راست می گفتم وقتی تو پیشم باشی من دیگه دردی ندارم...

اصلا یادم میره که مریضم...

اما...

وقتی آخر شب شد و تو ساعت تو نگاه کردی و ناگزیر با همون نگرانی و شایدم نگران تر از قبل با چشمای پر از اشک؛ بلند شدی که بری...

همه دردای دنیا سراغم اومد و ایندفعه دلمم پر از غم شد...

سرمو زیر پتو کردم و تا دم صبح اشک ریختم...

آخه عزیزم من دلم می خواد کنار تو باشم زیر یه سقف!

دو ساله که انتظار میکشم که بیای و دستمو بگیری و بگی دیگه امروز میریم خونه خودمون...

میدونم ؛ میدونم که تو هم دلت همینو می خواد ...

نامه

اگرم این دو سال اینهمه سختی رو تحمل کردی به خاطر عشقیه که به من داری و دلت می خواد زندگی بهتری برام بسازی ...

می دونم فکر میکنی که دستات خالیه و داری همه تلاشتو می کنی که پرشون کنی ...

اما بهترینم !

به نظر من دستای تو پر از مهر و محبت و عشق و یکرنگی و صداقته؛ که به نظر من از دنیایی ثروت بهتره...

من دیگه چیزی از تو نمی خوام ...

من اون نجابت و پاکی چشماتو با بهترین قصر دنیا عوض نمی کنم ...

مهم اینه که من و تو در کنار هم باشیم ؛ دیگه چه فرقی میکنه خونه اجاره ای ما 40 متری باشه یا 60 متری...

من و تو هر دو دانشجوییم ؛ من خوب می دونم که کار کردن در کنار درس خوندن چقدر سخته...

اما دیگه چیزی نمونده یکسال دیگه تو برای خودت آقای مهندس میشی و به امید خدا موقعیت شغلی بهتری پیدا می کنی ...

اما چرا ما تا اون روز، یکسال فرصت بودن در کنار همو از دست بدیم؟

پس بیا ... بیا زودتر زندگی مشترکمونو شروع کنیم و بعد دوتایی آینده بهتری برای خودمون بسازیم...

همسر

عزیزترینم!

باور کن من توقع زیادی ازت ندارم فقط یه اتاق می خوام که اسمش خونه من و تو باشه... همین...

تازه مطمئن باش وقتی در کنار هم باشیم؛ وقتی با هم تلاش کنیم؛ حتما زودتر و بهتر موفق میشیم...

اگه ما راضی باشیم که زندگیمونو با حداقل امکانات شروع کنیم حتما خانواده هامون هم به خواسته ما احترام می گذارن...

پس بیا همین امروز و فردا یه خونه کوچیک در حد درآمد تو اجاره کنیم و یه سفر دو روزه بریم مشهد ...

و بعد از برگشتن از پیش امام رضا ... دوتایی بریم زیر یه سقف...

و به هم قول بدیم که دست در دست هم یه زندگیه سرشار از خوشبختی بسازیم...

نه پر از پول !

ثروته من و تو دل صافو و ایمان و صداقت و عشقه...

بیا قول بدیم این ثروت  مونو در هیچ شرایطی از دست ندیم...

دوستدار همیشگی تو: همسرت

نویسنده : زینب فرخ

http://www.tebyan.net/Social/House_Family/Partners/AfterMarriage/2009/10/12/104320.html



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 88/7/19 توسط ایران
گوشواره‌ یکی از اکسسوری‌های مهم است که بسیاری از خانم‌ها علاقه ویژه‌ای به آن دارند. ما اکثرا فکر می‌کنیم در انتخاب جواهر فقط مدل آن مهم است و چیزی را که در نگاه اول خوشمان بیاید می‌خریم و می پوشیم غافل از اینکه یک انتخاب غلط می‌تواند چهره و ظاهر ما را نامتناسب نشان دهد.
در مرود گوشواره شکل و ترکیب صورت، اندازه گردن و وجود چین های روی گردن که بر اثر سن یا افزایش وزن وجود دارد بسیار مهم است. ما در اینجا نکات مهم را در انتخاب گوشواره برایتان شرح می‌دهیم:
1- اگر صورتی کشیده دارید می‌توانید از گوشواره‌های چلچراغی و حلقه‌های بزرگی که آویز دارند استفاده کنند همچنین گوشواره های دکمه‌ای یا میخی را نیز می‌توانید بپوشید.
2- گوشواره های گرد و آویز صورت را چاق‌تر و چین‌های روی گردن را بیشتر نشان می‌دهند پس اگر صورتی گرد و چاق دارید از مدل‌های بزرگ و گرد بپرهیزید.
3- اگر صورتی گرد با چین‌ها و غبغب آویزان دارید از مدل‌های گوشواره دگمه‌ای یا حلقه‌ای کوچک دوری کنید.
4- اگر گردن کوتاهی دارید از مدل‌ گوشواره‌های آویز بلند هرگز انتخاب نکنید چون گردن شما را کوتاهتر نشان می‌دهد.
5- گوشواره های حلقه‌ای ساده به اندازه متوسط برای هر شخص مناسب است.
6- اگر می‌خواهید در موقعیتی جدی و تخصصی باشید هرگز گوشواره‌های بزرگ و شلوغ را بر گوشتان آویزان نکنید. بهتر است به جای گوشواره، از گردنبند، دستبند یا سنجاق سینه کمک بگیرید.
از سایت مبین
 


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 88/7/19 توسط ایران

هلن سپاهی دارنده نشان طلای کاراته آسیا در رقابت های قهرمانی جهانی، حاضر به برداشتن حجاب خود نشد و به همین حالت از دور رقابت ها کنار رفت.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری کشورمان از هلن سپاهی عضو تیم ملی کاراته بانوان قدردانی و او را به عنوان بانوی برگزیده سال 88 معرفی کرد.
به گزارش شبکه خبر، دکتر محمود احمدی نژاد در نامه ای خطاب به این ملی پوش کشورمان که از برداشتن حجاب اسلامی خود در رقابت های آسیایی خودداری کرد، آمده است: فرهیخته گرامی؛ سرکار خانم هلن سپاهی، نخبه برگزیده سال 1388ایران؛ اکنون که روای علم و دانش را زینت بخش وجودتان کرده اید و فضیلت علم عالمانه را تصویر شرافت انسانی خود گردانیده اید، کسب عنوان نخبه برگزیده زنان در سال 1388 را برازنده شما دانسته و امیدوارم کوله بار دانش و خردورزی شما مایه تقرب به حق، خدمت خالصانه به خلق و رشد وتعالی روز افزون سرکار عالی شود.
هلن سپاهی دارنده نشان طلای کاراته آسیا در رقابت های قهرمانی جهانی، حاضر به برداشتن حجاب خود نشد و به همین حالت از دور رقابت ها کنار رفت.

 از سایت مبین



بسم رب الشهید

نمیدانید؛ واقعاً نمیدانید چه لذتی دارد وقتی سیاهی چادرم،

دل مردهایی که چشمشان به دنبال خوش‏رنگ‏ترین زن‏هاست را میزند.

نمیدانید چقدر لذت‏بخش است وقتی وارد مغازه‏ی میشوم و میپرسم: آقا! اینا قیمتش چنده؟

و فروشنده جوابم را نمیدهد؛ دوباره میپرسم: آقا! اینا چنده؟

فروشنده که محو موهی مش‏کرده زن دیگری است و حالش دگرگون است، من را اصلاً نمیبیند.

باز هم سؤالم بیجواب میماند و من، خوشحال، از مغازه بیرون میآیم.

نمیدانید؛ واقعاً نمیدانید چه لذتی دارد وقتی مردهایی که به خیابان میآیند تا لذت ببرند،

ذره‏ی به تو محل نمیگذارند. نمیدانید؛

واقعاً نمیدانید چه لذتی دارد وقتی شاد و سرخوش، در خیابان قدم میزنید؛

در حالی که دغدغه این را ندارید که شاید گوشه‏ی از زیباییهاتان، پاک شده باشد

و مجبور نیستید خود را با دلهره، به نزدیک‏ترین محل امن برسانید

تا هر چه زودتر، زیبایی خود را کنترل کنید؛

زیبایی از دست رفته‏تان را به صورتتان باز گردانید و خود را جبران کنید.

نمیدانید؛ واقعاً نمیدانید چه لذتی دارد وقتی در خیابان و دانشگاه و... راه میروید

و صد قافله دل کثیف، همره شما نیست.

نمیدانید؛ واقعاً نمیدانید چه لذتی دارد

وقتی جولانگاه نظرهی ناپاک و افکار پلید مردان شهرتان نیستید.

نمیدانید؛ واقعاً نمیدانید چه لذتی دارد وقتی کرم قلاب ماهیگیری شیطان

بری به دام انداختن مردان شهر نیستید.

نمیدانید؛ واقعاً نمیدانید

چه لذتی دارد وقتی میبینی که میتوانی اطاعت خدایت را بکنی؛ نه هوایت را.

نمیدانید؛ واقعاً نمیدانید چه لذتی دارد وقتی در خیابان راه میروید؛

در حالی که یک عروسک متحرک نیستید؛ یک انسان رهگذرید.

نمیدانید؛ واقعاً نمیدانید

چه لذتی دارد این حجاب! خدایا! لذتم مدام باد.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 87/7/17 توسط ایران

بسیارى از مردم ویتامین آ را پیام آور دید بهتر مى دانند. توجه کنید که سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین آ غذاى ما مرتبط است. ویتامین آ براى خنثى کردن عناصر مضر پوست نقش آنتىاکسیدان را بازى و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیرى مى کند. به علاوه پیشرفت آن را به تاخیر مى اندازد وپوست ما را جوان نگاه مى دارد.دو سوم ویتامین آ مصرفى ما از بتاکاروتن تامین مى شود که رنگدانه تولیدکننده رنگ زرد و نارنجى است.
بدن ما کاروتن را به ویتامین آ که براى سلامت پوست الزامى است تبدیل مى کند و به مصرف مى رساند. سیب زمینى، هویج و زردآلو منبع غنى کاروتن است. ویتامین آ محلول در چربى بوده و به راحتى در بافت بدن ما ذخیره مى شود در حالى که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهى را ندارد.
مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تاثیر سمى دارد بنابراین عاقلانه نیست که قرص ویتامین آ را به غذاى خود بیفزایید؛ به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیجاتى که حاوى مقدار زیاد کاروتن هستند و مصرف آنها براى سلامت پوست خطرى به دنبال ندارد بسنده کنید.  
ده راه ساده براى افزودن بتاکاروتن به سبد غذایى شما وجود دارد.

?- هویج رنده شده به سس اسپاگتى خود بیفزایید. در مزه غذا تاثیر چندانى ندارد اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه مى کند.
?- برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود کاروتن بیشترى دارد.
?- روزانه یک نوشیدنى لبنى با طعم میوه بنوشید. ماست وانیلى و میوه تازه. زردآلو، هلو، انبه یا انبه هندى را به آن بیفزایید تا میزان کاروتن غذاى شما افزایش چشمگیر داشته باشد.
?- برش هاى کوچکى از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنى غیرالکلى خود بیفزایید. تاثیر بسیار مطلوبى بر پوست شما خواهد گذاشت.
?- همیشه برگ کلم تازه داشته باشید. به عنوان پیش غذا آن را میل کنید تا رفتارى مورد علاقه همه داشته باشید.
?- به شام خود میوه بیفزایید. کمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگاه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.
?- میوه هاى گرمسیرى را انتخاب کنید. اگر از میوه هاى عادى خسته شده اید به میوه هاى مناطق حاره مانند انبه یا انبه هندى روى آورید.
?- گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونى یا سالاد گوجه فرنگى بیفزایید. موجب شادابى پوست شما خواهد شد.
?- انبه هندى را در سس تند جانشین گوجه فرنگى کنید. نه تنها گیرنده هاى چشایى شما به وجد در مى آیند که میزان زیادى کاروتن نیز به سبد غذایى شما افزوده شده است.
??- آب میوه هاى غنى از کاروتن را بنوشید. به جاى آب پرتقال یا سیب که جذابیت خود را تا حدودى از دست داده اند؛ افق دید خود را وسیع تر کنید و سایر گزینه ها را مدنظر قرار دهید.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 87/2/17 توسط ایران
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 87/1/21 توسط ایران
شما جنس مرغوب را در کادو مى پیچید، روى تلویزیون پارچه مى اندازید، کتاب قیمتى را جلد مى کنید، طلا و جواهرات را ساده در دسترس قرار نمى دهید.
بنابر این جلد وحجاب نشانه ارزش است .
خداوند براى چشم که ظریف است و خطرات آنرا تهدید مى کند، حجاب قرار داده حجاب باعث تمرکز فکر مردان که بخش عمده تولید جامعه به دست آنان است مى گردد.
در کشورهایى که بى حجاب است نظام خانواده از هم گسسته و آمار طلاق غوغا مى کند. اسلام به خاطر حفظ حیا، کرامت و جلال ، جلوگیرى از تشتّت و هوسبازى و گسستن نظام خانواده حجاب را واجب فرموده .
باید دانست که حجاب مانع تولید نیست ، بزرگترین صادرات ایران بعد از نفت ، قالى است که تولیدش به دست زنان با حجاب است .
حجاب مانع تحصیل نیست صدها هزار دانشمند زن در کشور اسلامى ایران شاهد این ادعّاست حجاب آرم جمهورى اسلامى ایران است .
دنیا انقلاب اسلامى ایران را باحجاب بانوان مى شناسد و ابرقدرتها از این نشانه پرارزش انقلاب آنقدر هراس دارند که چند دختر مسلمان را با پوشش اسلامى بر سر درس تحمل نمى کنند.
سایت غدیر/بخش حکایات



   1   2      >
.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 27
کل بازدیدها: 7482328

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]