سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش آشپزی ونکات خانه داری - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 89/4/29 توسط ایران

مواد لازم

سینه‌مرغ یک عدد
پیاز یک عدد
تخم‌مرغ شش عدد
گردو پیمانه
زرشک پیمانه
ماست چکیده دو قاشق سوپخوری
زعفران یک قاشق چایخوری
بیکینگ‌پودر یک قاشق چایخوری
روغن، هویج، کرفس، نمک و فلفل از هرکدام به میزان لازم

طرز تهیه

سینه‌مرغ را با هویج و کرفس به همراه نمک و فلفل می‌گذاریم بپزد، بعد از پختن، آن را خرد کرده و به همراه تخم‌مرغ، پیاز، زرشک، زعفران، گردو، ماست چکیده و بیکینگ‌پودر مخلوط می‌کنیم و با هم‌زن دستی به مدت پنج دقیقه کاملا مخلوط می‌کنیم، سپس روغن را داغ می‌کنیم و بلافاصله در ماهی‌تابه می‌ریزیم تا پف کند برای برگرداندن غذا یک ماهی‌تابه بزرگ‌تر از اولی برداشته و آن را برمی‌گردانیم و با جعفری تزئین می‌کنیم.

http://gorohe-behtarinha.mihanblog.com/



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 89/4/29 توسط ایران

سینه مرغ یک عدد
هویج یک عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی یک عدد
کرفس دو ساقه
کدو یک عدد
پودرپیاز یک قاشق چایخوری
پودرسیر نصف قاشق چایخوری
کره، روغن، نمک، فلفل و آبلیمو به میزان لازم

 

 طرز تهیه

سینه مرغ را نصف کرده و با بیفتک‌کوب می‌کوبیم بعد با پودر سیر و پیاز، نمک، فلفل و آبلیمو به مدت یک ‌ساعت می‌گذاریم تا مزه‌دار شود. سبزیجات (کدو، کرفس، فلفل دلمه‌ای و هویج) را به صورت خلالی خرد کرده و بخارپز می‌کنیم تا کمی نرم شوند.

سپس سینه مرغ را پهن می‌کنیم، سبزیجات را روی آن چیده و مرغ را به دور آن می‌پیچیم و دور آن را با نخ می‌بندیم، داخل تابه روغن و کمی کره ریخته مرغ را داخل آن گذاشته و در آن را می بندیم و با حرارت ملایم می‌گذاریم تا پخته شود. وقتی دو طرف مرغ پخته شد می‌گذاریم تا سرد شود و بعد آن را برش می‌زنیم.‌

http://gorohe-behtarinha.mihanblog.com/



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط ایران

خرما بدون هسته و له شده ------------- 1 کیلو

کره --------------------------------------50 گرم

مغز گردو ------------------------------150گرم

بیسکویت پتی بور ------------------حدود یک بسته

پودر نارگیل یا کنجد----------------- برای تزیین

طرز تهیه :

یک کیلو خرما را که هسته آن رابیرون آوریم و با دست خوب ورز دادیم و له شده را در یک کاسه میریزیم و وسط خرما یک گودی ایجاد میکنیم .کره را در ظرفی ذوب میکنیم و در وسط خرما میریزیم و ورز میدهیم تا به خورد خرما برود سپس مغز گردو را با دست خورد میکنیم و به خرما اضافه میکنیم و در آخر هم بیسکویت را با دست خورد میکنیم و اضافه میکنیم توجه داشته باشید که تکه های گردو و بیسکویت باید به اندازه ای باشد که زیر دندان احساس شودو میزان بیسکویت هم بستگی به ذائقه خودمان دارد تمام مواد را خوب مخلوط میکنیم و از آن توپهای کوچکی به اندازه یک گردو درست میکنیم و در پودر نارگیل یا کنجد میغلتانیم و نوش جان میکنیم خیلی مقوی و خوشمزه و البته مخصوص برای بچه هایی که از خوردن خرما امتناع میکنن

http://www.ashpaz20.mihanblog.com/

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://www.roozgozar.com



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط ایران

کنجد--------------- 2 استکان

شکر --------------1 استکان

طرزتهیه :

ابتدا شکر را در یک ماهیتابه ذوب میکنیم تا به رنگ قهوه ای روشن دربیاید سپس کنجد را به شکر اضافه کرده هم میزنیم تا تمام دانه های کنجد به هم بچسبد سپس مواد را در روی یک سطح کاملا صاف میگذاریم و سریع قبل از اینکه موادمان سرد شود با یک وردنه که هر چه سنگینتر باشد بهتر است کنجدهارا پهن میکنیم و بلافاصله با نوک چاقو خطوطی خطوطی مربع یا لوزی شکل را روی آن میندازیم و میگذاریم مواد سرد شود سپس با دست از روی این خطوط کنجدی ها را تکه میکنیم از این کنجدی های مقوی میتوان به جای قند به همراه چای استفاده کنیم

http://www.ashpaz20.mihanblog.com/



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط ایران

مواد لازم :

آب ---------------------3 لیوان

جو پرک --------------3 قاشق غذاخوری سر پر

هویچ ---------------2 عدد متوسط

گوجه فرنگی ------2عدد متوسط

مرغ پخته شده و ریش ریش شده-----3قاشق غذا خوری

کنسرو ذرت -------2قاشق غذاخوری

عصاره مرغ ------- 1 عدد

رشته سوپ ------2استکان

گشنیز خورد شده -----2قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

آب را در قابلمه میریزیم+ جو پرک شده + هویچ و گوجه فرنگی را رنده میکنیم و داخل قابلمه میریزیم +عصاره ی مرغ + مرغ ریش ریش شده تمام مواد را با قاشق کمی هم میزنیم و روی اجاق با شعله زیاد قرار میدهیم تا مواد به جوش بیاید و بلافاصله که به جوش آمد شعله را کم میکنیم تا سر نرود و میگذاریم همانطور با شعله ملایم تا مواد کاملا پخته شود سپس ده تا پانزده دقیقه قبل از اینکه مواد کاملا آماده شود رشته سوپ را به مواد اضافه میکنیم و با قاشق مقداری به هم میزنیم تا رشته ها به هم نچسبد سپس کنسرو ذرت را هم اضافه میکنیم و پنج دقیق مانده به آخر گشنیز خورد شده را به سوپ اضافه میکنیم و پنج دقیقه که گشنیز هم مقداری پخته شب سوپ ما آماده است

http://www.ashpaz20.mihanblog.com/



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط ایران

 

سبزی شامل (تره،جعفری،شوید،ترخون)یک و نیم کیلو

حبوبات ( نخود،عدس،لوبیا ) از هر کدام 250گرم

گندم یک کیلو

گوشت سردست یا ران یک کیلو

نمک فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرزتهیه : ابتدا حبوبات را چند ساعت از قبل خیس میکنیم سپیس حبوبات را با گندم و گوشت داخل یه قابلمه با مقداری آب به مدت حدود سه ساعت میپزیم البته تکه های گوشت باید بزرگ باشد چون میخواهیم وقتی مواد کاملا پخته شد تکه های گوشت را بیرون می آوریم و به صورت ریش ریش در می آوریم و دوباره به مواد اضافه میکنیم و هم میزنیم در این مرحله سبزی خورد شده و ادویه و نمک را نیز اضافه میکنیم و میگذاریم تا آش کاملا جا بیفتد در مورد پیاز داغ هم میتوانیم پیاز داغ را هنگامی که آش آماده شد به آن اضاه کنیم و به هم بزنیم و یا اینکه موقع سرو روی کاسه آش بریزیم و یا کسانی هم که دوست ندارند میتوانند پیاز داغ را حذف کنند

http://www.ashpaz20.mihanblog.com/



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 88/11/18 توسط ایران

1) حمام یکی از مرطوب‏ترین نقاط خانه است و وجود رطوبت شرایط را برای رشد میکروب‏ها و قارچ‏ها و کپک‎ها فراهم می‏کند. بر اساس نتایج بررسی محققان بهداشت دانشگاه آریزونا، چاه، وان حمام و کف توالت و دوش حمام همگی محل تجمع باکتری‏اند و می‏توانند باعث ایجاد بیماری‏ها‏ی عفونی و اسهال در ساکنان خانه شوند. به علاوه، طبق یافته‏ها‏ی محققان، حتی ویروس سرماخودگی هم در این مناطق دیده شده است. خلاصه اینکه لازم است حمام به طور مرتب شسته و ضدعفونی شود.
2) هفته‏ای یک بار تمام سطوح، شیرها و دستگیره در را با مواد شوینده و آب گرم بشویید و هر دو هفته یک ‏بار کابینت‏ها‏ و قفسه‏ها‏ی داخل حمام و دست‌شویی را با آب گرم و محلول ضدعفونی‏کننده بشویید.
3) بعد از هر بار استحمام، لیف‏ها‏ را بشویید و جایی که هوا جریان دارد آویزان کنید تا کاملا خشک شوند. برای پیشگیری از بیماری‏ها‏ی قارچی بهتر است هر ماه لیف‏ها‏ را تعویض کنید.
4) بعد از هر بار استحمام، پرده حمام را بشویید و هر شش ماه، قبل از این که پر از قارچ و انگل شود آن را تعویض کنید.
5) حمام باید سیستم تهویه مناسب داشته باشد. برای بیرون رفتن رطوبت، هنگام و پس از استحمام پنجره حمام را باز کرده و سیستم تهویه را روشن کنید.
6) هنگام تمیز کردن وان حمام به جای آنکه بیرون وان ایستاده و دستان‌تان را برای تمیز کردن به داخل وان دراز کنید، بهتر است داخل وان رفته و در حالت نشسته کف آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که هنگام کار به تناوب با هر دو دست خود کار کنید و برای آنکه لیز نخورید همیشه از یک دست خود برای حفظ تعادل استفاده کنید. همان‌طور که سطح داخل وان را تمیز می‏کنید، روی زانوهایتان حرکت کرده و به محلی که تمیز می‎کنید نزدیک شوید.
7) در تمیز کردن کف حمام به جای آنکه با زانوهای صاف و کمر خمیده کار کنید، با کمر صاف و زانوهای خمیده کار کنید. این قانونی کلی است که برای تمیز کردن همه جای خانه باید آن را رعایت کرد.

از سایت مبین



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 88/10/23 توسط ایران
اگر هنگام گذاشتن هویج در یخچال، سر آن را ببرید مدت بیشتری تازه می‌ماند و پلاسیده نمی‌شود.
  اگر مهمان دارید و می‌خواهید چای شما زود آماده شود به اندازه یک استکان آب در کتری بریزید و بگذارید به جوش آید. وقتی جوشید با آن چای خود را دم کنید و سپس کتری را پرکنید تا بجوشد. وقتی جوش آمد، چای غلیظ به دست آمده را رقیق کنید. دیگر فرصت بیشتری برای دم کشیدن نیاز نخواهید داشت. 
 خش‌های ظروف بلوری را می‌توانید با خمیر دندان صیقل داده و محو کنید. 
 اگر آب گوشت را قبل از پخت بگیرید، هنگام پختن (بخصوص به شیوه بیفتک) کمتر سفت می‌شود. 
 اگر سوراخ‌های بخار اتوی شما گرفته است، نصف استکان سرکه در آن بریزید و بگذارید یک شب بماند.
 تلفن خود را با محلول الکل تمیز کنید تا ضمن پاکیزگی، ضدعفونی نیز بشود و از میکروب‌های منتقل شده توسط افرادی که با آن گفتگو کرده‌اند در امان باشید. این کار را در مورد تلفن محل کار خود نیز می‌توانید انجام دهید.
 اگر روی گوشت مخلوط سرکه و روغن زیتون بمالید و بگذارید 2 ساعت بماند، ترد می‌شود.
 اگر می‌خواهید هنگام پخت، طعم گوجه فرنگی حفظ شود، به اندازه نصف قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید.
 اگر می‌خواهید پوست گوجه فرنگی را بکنید، آن را در آب جوش بیندازید و سپس در آب یخ غوطه‌ور کنید. اگر قبل از این کار با نوک چاقو شیارهایی روی پوست آن ایجاد کنید، براحتی پوست گوجه فرنگی جدا خواهد شد.
 اگر می‌خواهید گل کلم هنگام پخت سفید و درخشان شود، هنگام پخت کمی شیر به آن اضافه کنید.
 گذاشتن ظرف جوش شیرین در یخچال باعث می‌شود که بوی بد یخچال از بین برود.
 با گذاشتن ساقه کرفس داخل کیسه نان، می‌توانید مدت بیشتری آن را تازه نگه دارید.
 اگر می‌خواهید موز زمان بیشتری باقی بماند، باید آن را در فویل آلومینیومی پیچیده و در یخچال بگذارید.
 اگر می‌خواهید مغز گردو سالم خارج شود، آن را یک شبانه‌روز در آب نمک خیس کنید و سپس بشکنید.
از سایت مبین


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 88/7/29 توسط ایران

دانشمندان معتقدند مصرف این خوردنی‌ها مانند معجزه‌ای برای حفظ جوانی و طول عمر عمل می‌کند.
شکلات سیاه: تحقیقات نشان داده است که کاکائو عملکرد رگ‌های خونی را تسهیل کرده و ضمن سالم نگهداشتن قلب از بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع دوم، فشار خون و بیماری‌های کلیوی پیشگیری می‌کند.
تمشک سیاه: آنتی‌اکسیدانت‌های موجود در این میوه نه تنها خاصیت ضد سرطانی دارند،بلکه از تخریب سلول‌ها بر اثر آزاد شدن رادیکال های آزاد جلوگیری می‌کنند و به این ترتیب موجب افزایش طول عمر می‌شوند.
ماهی: ماهی دوست قلب است. مصرف ماهی مانع افزایش کلسترول خون و بیماری‌های قلبی می‌شود.
آجیل: آجیل منبع خوبی از چربی‌های غیر اشباع،ویتامین،مواد معدنی و آنتی اکسیدانت است و مصرف روزانه و متعادل آن برای بدن مفید خواهد بود.
روغن زیتون: کشور‌هایی که سرانه مصرف روغن زیتون در آنها بالاتر است به همان نسبت آمار پایین‌تری از مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی و سرطان دارند.از سویی دیگر روغن زیتون با بیماری‌های مربوط به کهولت سن مبارزه می‌کند.
ماست: کلسیم موجود در ماست از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.همچنین باکتری‌های مفیدی در ماست وجود دارد که برای سلامتی بدن سودمند است. از سایت مبین



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/7/16 توسط ایران

مصرف نان سبوس دار در هر وعده ی غذایی 30 تا 40درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و گوارشی را کاهش می دهد
.چیدن نان های داغ بر روی هم، کپک زدگی را تسریع، فساد زدگی را تسهیل و ضایعات نان را تشدید می کند؛
. قبل از سرد شدن کامل نان ها، آنها را دسته نکنید. نان سرد شده را نیز در پلاستیک دربسته بگذارید.
. حرارت نان باعث کپک زدگی زودرس آن می گردد. از دسته کردن نان داغ جداً بپرهیزید؛
. نان خوب مستلزم داشتن آرد با کیفیت، نانوای خوب و نگهداری صحیح است؛
. همان گونه که بعضی از برنج ها پخت خوبی ندارند، آرد نامرغوب نیز پخت خوبی نخواهد داشت؛
. دادن نان کپک زده به گاوها مضر و سرطان زا است. در ضمن موجب آلوده شدن شیر آنها می شود؛
. در ایجاد ضایعات نان، مردم 20 درصد، نانوایان 30 درصد و آرد مصرفی50درصد تأثیر گذارند؛
. خرید نان مازاد بر نیاز روزانه، یکی از علل افزایش ضایعات نان است. از خرید نان اضافی خودداری کنید؛
. از خوردن نان سبوس دار در وعده های غذای خود غافل نشوید؛ مصرف نان سبوس دار در هر وعده ی غذایی30تا40درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و گوارشی را کاهش می دهد؛
. خوردن نان سبوس دار مانع از جذب سریع قند و چربی در خون می گردد؛
.نان های تیره (حاوی سبوس بیشتر) ارزش غذایی بالاتری نسبت به نان های سفید و روشن دارند؛
. قرار دادن نان در یخچال، بیات شدن نان را تسریع می نماید؛
. انباشته شدن نان داغ قبل از سرد شدن، باعث تغییر حالت ظاهری، بیات شدگن زودرس، تسریع در کپک زدگی، تشدید ضایعات و ایجاد بیماری گوارشی می گردد؛
. قبل از سرد شدن کامل، نان را دسته نکنید. نان سرد شده را نیز در سفره در بسته نگهداری نمایید؛
. هنگام خرید نان حتماً یک سفره ی پارچه ای یا پلاستیکی به همراه داشته باشید؛
. نانی که پس از سرد شدن با سفره حمل و نگهداری شود، مطبوع تر و ماندگارتر خواهد بود؛
. هر چه سبوس آرد بیشتر، ارزش غذایی آن نیز افزون تر و هرچه سبوس آرد کمتر، ارزش غذایی آن نیز کمتر و کیفیت نان نیز پایین تر خواهد بود؛
. بین حرارت، رطوبت و کپک زدگی رابطه ی مستقیم وجود دارد؛ در نتیجه نان هایی که به صورت داغ بر روی هم دسته شوند، محیط مناسبی را برای فساد میکروبی و کپک زدگی فراهم می سازند؛
. آرد حاصل از گندم تازه و نارس، باعث تولید نان های سفت و بدهضم خواهد شد؛
. نان خوب نانی است که آرد آن خوب، خمیر آن تخمیر شده، نانوایش ماهر و مصرف کننده ی آن واقف به اصول نگهداری صحیح باشد.

از سایت مبین



   1   2   3   4   5   >>   >
.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 105
بازدید دیروز: 352
کل بازدیدها: 7484962

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]