سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پوستى بدون چروک با 10 ماده غذایى - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 87/7/17 توسط ایران

بسیارى از مردم ویتامین آ را پیام آور دید بهتر مى دانند. توجه کنید که سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین آ غذاى ما مرتبط است. ویتامین آ براى خنثى کردن عناصر مضر پوست نقش آنتىاکسیدان را بازى و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیرى مى کند. به علاوه پیشرفت آن را به تاخیر مى اندازد وپوست ما را جوان نگاه مى دارد.دو سوم ویتامین آ مصرفى ما از بتاکاروتن تامین مى شود که رنگدانه تولیدکننده رنگ زرد و نارنجى است.
بدن ما کاروتن را به ویتامین آ که براى سلامت پوست الزامى است تبدیل مى کند و به مصرف مى رساند. سیب زمینى، هویج و زردآلو منبع غنى کاروتن است. ویتامین آ محلول در چربى بوده و به راحتى در بافت بدن ما ذخیره مى شود در حالى که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهى را ندارد.
مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تاثیر سمى دارد بنابراین عاقلانه نیست که قرص ویتامین آ را به غذاى خود بیفزایید؛ به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیجاتى که حاوى مقدار زیاد کاروتن هستند و مصرف آنها براى سلامت پوست خطرى به دنبال ندارد بسنده کنید.  
ده راه ساده براى افزودن بتاکاروتن به سبد غذایى شما وجود دارد.

?- هویج رنده شده به سس اسپاگتى خود بیفزایید. در مزه غذا تاثیر چندانى ندارد اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه مى کند.
?- برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود کاروتن بیشترى دارد.
?- روزانه یک نوشیدنى لبنى با طعم میوه بنوشید. ماست وانیلى و میوه تازه. زردآلو، هلو، انبه یا انبه هندى را به آن بیفزایید تا میزان کاروتن غذاى شما افزایش چشمگیر داشته باشد.
?- برش هاى کوچکى از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنى غیرالکلى خود بیفزایید. تاثیر بسیار مطلوبى بر پوست شما خواهد گذاشت.
?- همیشه برگ کلم تازه داشته باشید. به عنوان پیش غذا آن را میل کنید تا رفتارى مورد علاقه همه داشته باشید.
?- به شام خود میوه بیفزایید. کمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگاه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.
?- میوه هاى گرمسیرى را انتخاب کنید. اگر از میوه هاى عادى خسته شده اید به میوه هاى مناطق حاره مانند انبه یا انبه هندى روى آورید.
?- گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونى یا سالاد گوجه فرنگى بیفزایید. موجب شادابى پوست شما خواهد شد.
?- انبه هندى را در سس تند جانشین گوجه فرنگى کنید. نه تنها گیرنده هاى چشایى شما به وجد در مى آیند که میزان زیادى کاروتن نیز به سبد غذایى شما افزوده شده است.
??- آب میوه هاى غنى از کاروتن را بنوشید. به جاى آب پرتقال یا سیب که جذابیت خود را تا حدودى از دست داده اند؛ افق دید خود را وسیع تر کنید و سایر گزینه ها را مدنظر قرار دهید.



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 198
بازدید دیروز: 408
کل بازدیدها: 7486682

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]