سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پزشکی! - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/11/29 توسط ایران
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/11/29 توسط ایران
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/11/27 توسط ایران

چاقی و افزایش وزن یکی از معضلاتی است که جوانان امروز با آن دست به گریبانند و در قبال آن کاهش وزن و تناسب اندام در حد ایده آل چیزیست که بگونه ای فکر همه را بخود مشغول کرده که شاید خیلی ها آنرا قدری مشکل یا غیرممکن تلقی کنند اما در صورتی که بعنوان یک هدف صادقانه با رژیم غذایی مناسب، ورزش و از همه مهمتر رعایت نمودن نکاتی ساده همراه باشد می توان به خوبی به تناسب اندام دلخواه رسید. شاید میان‌ عناوینی که در این صفحه می‌بینید، فکر کنید دارند با شما شوخی می‌کنند! ولی حقیقت با هیچ‌کس شوخی ندارد. حقیقت این است که همین توصیه‌های ساده و حتی شاید در نگاه اول، خنده‌دار! پلی هستند به سوی سلامتی و تناسب‌اندام شما. می‌گویید نه؟ بخوانید و امتحان کنید :
1. صبح‌درمانی
افرادی که صبح‌ها و مدت‌ زمان بیشتری ورزش می‌کنند، دارای متابولیسم بالاتری هستند و کالری بیشتری می‌سوزانند.
2. وقت‌درمانی
وقت تلف نکنید. تنبلی، کندی و یکنواختی باعث باختن مسابقه می‌شود. بعد از اینکه کمی خود را گرم کردید، با همه توان و هرچه سریع‌تر ورزش را شروع کنید. دوچرخه‌سوارانی که با تمام قدرت و در نیم ساعت اول سریع‌تر پدال می‌زنند و در نیم ساعت دوم، آرام‌تر پدال می‌زنند، 10 درصد بیشتر از آنهایی که پدال‌زدن را کند‌تر شروع می‌کنند، کالری می‌سوزانند.
3. گرم‌درمانی
یک گردش کوتاه با دوچرخه، درجازدن و یا کم‌ راه‌رفتن باعث افزایش تعداد ضربان قلب می‌شود و عضلات و تاندون‌ها را گرم می‌کند. این کار باعث به جریان افتادن مایعات در مفاصل می‌شود و خاصیت کششی عضلات را هم افزایش می‌دهد. در این صورت اگر بتوانید وزنه‌های سنگین را راحت‌تر و در مدت طولانی‌تری بلند کنید، کالری بیشتری از دست می‌دهید.
4. موسیقی‌درمانی
سعی کنید نرمش‌ها و ورزش‌های جدید را همراه با موسیقی انجام دهید. هنگام انجام ورزش‌های جدید به‌دلیل عدم آشنایی بدن با این حرکات، با دقت بیشتری به انجام این ورزش‌ها می‌پردازید. این کار باعث هماهنگی عضلات گروهی شده و بدن سخت‌تر برای انجام آنها تلاش می‌کند.
5. موزدرمانی
قبل از شروع ورزش‌کردن یک موز بخورید. خوردن موز به شما کمک می‌کند تا بتوانید بیشتر و مدت ‌طولانی‌تری ورزش کنید. می‌توانید سخت ورزش کنید و با این کار کالری بیشتری بسوزانید.
6. شن‌درمانی
با راه‌رفتن و دویدن در ساحل و بر روی شن 20 تا 50 درصد بیشتر از وقتی که روی سطوح صاف راه می‌روید، می‌توانید کالری بسوزانید.
7/ قوزدرمانی
قوزکردن نه تنها باعث بدشکلی بدن می‌شود، بلکه ورزش‌کردن با حالت خمیدگی باعث می‌شود نتوانید از اثرات مفید ورزش بهره‌مند شوید. ستون فقرات از کمر شما محافظت می‌کند، کمرتان را راست نگهدارید. دست‌تان را هنگام گرفتن تردمیل صاف بگیرید تا عضلات بازو کاملا کشیده شود.
8/ بازودرمانی
هنگام ورزش‌هایی که فقط پاهایتان درگیر است، سعی کنید بازوهایتان را نیز حرکت دهید. استفاده از اندام‌های بالایی و پایینی و درگیرشدن آنها هنگام ورزش باعث سوختن کالری بیشتری می‌شود.زمانی که دقت کافی برای ورزش کردن ندارید، سعی کنید در همان زمان کوتاه فعالیت‌هایی را انجام دهید که تمام بدن در آن شرکت کند. شنا، قایق‌رانی، اسکی و حتی پیاده‌روی باعث تحرک همه بدن می‌شود.
9/ تمرکزدرمانی
هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی روی عضلات بدن متمرکز شوید زیرا هنگام تمرکز روی عضلات شکم، ران‌ها و بازوها، قدرت‌تان بیشتر می‌شود و با شدت بیشتری ورزش می‌کنید، در این صورت کالری بیشتری نیز از دست می‌دهید.
10/ قدم‌درمانی
دویدن و یا قدم‌زدن سریع در آب، نوعی فعالیت کششی عضلانی است که می‌تواند باعث سوختن 17 کالری در دقیقه شود. آب12 تا 15 بار مقاوم‌تر از هواست و این کار باعث از دست‌رفتن اضافه وزن خواهد شد.
11/ حرف‌درمانی
وقتی در حال پیاده‌‌روی هستید، صحبت کنید. در صورتی که برای 10 دقیقه این کار را بکنید، و این کار را 3 بار در روز تکرار کنید، 100کالری در ماه می‌سوزانید.
12/ سالاددرمانی
قبل از آغاز خوردن وعده‌های غذایی، سالاد و سبزیجات بخورید، این باعث کاهش حجم معده‌ و کم‌تر غذاخوردن می‌شود. در این صورت ?? درصد کمتر در هر وعده کالری دریافت خواهید کرد.
13/ خشکباردرمانی
دانشمندان دانشگاه هاروارد معتقدند، یک مشت کامل خشکبار (شامل گردو، بادام و پسته و…) در روز باعث از دست دادن وزن در افرادی می‌شود که دارای رژیم غذایی بدون چربی هستند.
14/ راه‌درمانی
در صورتی که هنگام کار مجبورید، مدام بنشینید، می‌توانید به‌مدت چند دقیقه از صندلی بلند شده و حرکت بشین و پاشو را انجام دهید. به‌طور متوسط هر فرد با نشستن 100کالری و با بلند‌شدن 140 کالری در ساعت می‌سوزاند.
15/ خواب‌درمانی
خواب ناکافی باعث افزایش هورمون استرس در بدن می‌شود و افزایش هورمون استرس منجر به پرخوری و عادات بدغذایی می‌شود. خواب کم باعث عدم سوختن کربوهیدرات و چربی در بدنتان می‌شود.
16/ پروتئین‌درمانی
مصرف بیشتر پروتئین و کربوهیدرات کم باعث می‌شود، عضلات بدن شما قوی‌تر شده و از شل‌شدن آن جلوگیری شود. پروتئین در گوشت ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات وجود دارد و بافت عضلانی شما را حفظ می‌کند.
17/ لبنیات‌درمانی
یک تکه پنیر و یا یک فنجان شیر و یا ماست به بهتر شدن سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. هنگامی که فردی در رژیم غذایی خود 3بار در روز ماست می‌خورد، 500 کالری روزانه از دست می‌دهد و در طی 12 هفته،6/5 کیلوگرم وزن کم می‌کند.
18/ سیب‌درمانی
با انجام ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم و متعادل و خوردن یک سیب قبل از شام می‌توان در عرض 3 ماه، 5 الی 8 کیلوگرم وزن کم کرد.
19/ کودک‌درمانی
بازی‌کردن با کودکان و دویدن همراه آنها و انجام فعالیت‌های جسمی می‌تواند باعث سوزاندن کالری در بدن شما شود. در هر 20 دقیقه فعالیت، حدود 120 کالری از دست خواهید داد. حتی هنگام تعویض کانال تلویزیون به جای استفاده از کنترل تلویزیون از راه دور، برخاسته و مستقیما از تلویزیون کانال آن را عوض کنید.
20/ صبحانه‌درمانی
دانشمندان دانشگاه‌ هاروارد معتقدند، خوردن صبحانه هر روز شانس چاقی و اضافه وزن و بیماری دیابت را 35 تا 50 درصد کم می‌کند

از سایت مبین



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 88/11/18 توسط ایران

یکی از دغدغه‌های داوطلبان جراحی زیبایی بینی،مراقبت‌های پزشکی بعد از عمل است. با خواندن 14 نکته زیر می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره مراقبت‌های بعد از جراحی به دست بیاورید.
1 - در انتهای عمل جراحی روی بینی بیمار قالبی از جنس پلیمر سبک (به جای گچ که سابقا استفاده می‌شد) گذاشته می‌شود.این قالب بین روز چهارم تا هفتم توسط جراح از روی بینی برداشته می‌شود.در طی این مدت لازم است از وارد شدن هر ضربه و نیز از دست زدن به آن اجتناب شود.در همان روز برداشتن قالب.بیمار می‌تواند قبل از مراجعه به مطب به طور کامل به حمام برود و سر و صورت خود را بشوید. در این حالت چسب‌ها شل می‌شود و برداشتن قالب را تسهیل می‌کند.
2 - معمولا هیچ برش و یا بخیه‌ای روی پوست بینی وجود ندارد.در تعدادی از بیماران که بخیه دارند،بین روز چهارم تا هفتم بخیه بینی توسط جراح برداشته می‌شود.

3 - پس از برداشتن قالب،با استفاده از چسب‌های ضدحساسیت روی بینی،سعی می‌شود تا ثبات بیشتری برای بینی در روند ترمیمی تامین گردد.مدت زمان استفاده از این چسب‌ها در بیماران مختلف متفاوت است.
4 - در مواردی که توام با جراحی پلاستیک بینی،جراحی انحراف تیغه بینی نیز انجام شده باشد،در بسیاری از این موارد ورقه‌هایی از جنس سیلیکون به طور موقت در دو طرف تیغه بینی قرار داده می‌شود تا از چسبندگی و عود انحراف جلوگیری شود.این ورقه‌ها معمولا بین هفته اول تا سوم توسط جراح از داخل بینی بیرون آورده می‌شوند.
5 - در طی این چند هفته پس از عمل به علت جمع شدن و خشک شدن ترشحات در داخل بینی ممکن است تنفس مشکل شود.برای رفع این مساله بیمار می‌تواند روزانه در چند نوبت محلول سرم نمکی نرمال را با استفاده از یک سرنگ 20 سی سی بدون سوزن در حالی که در دست‌شویی ایستاده است،در بینی خود بریزد،به طوری که بدون خیس شدن چسب‌ها،مقداری از ترشحات بینی شستشو داده شود و خارج گردد.
6 - تا دو هفته پس از عمل سعی شود از تخلیه ترشحات بینی با فشار خودداری شود.
7 - در بعضی از بیماران در هفته‌های اول پس از عمل ممکن است لب بالا مقداری بی‌حس باشد. این حالت ظرف چند هفته از بین می‌رود.
8 - در طی روزهای اول پس از عمل باید از هر گونه ضربه به بینی پرهیز شود.به عنوان مثال در هنگام خواب باید طاق باز خوابید و در هنگام پوشیدن و درآوردن لباس از لباس‌های دگمه‌دار یا زیپ دار استفاده کرد تا ضربه‌ای به بینی وارد نشود.
9 - در هنگام خوابیدن سعی شود نیم تنه بالاتر از پاها قرار گیرد تا ورم کمتری در ناحیه صورت ایجاد شود.می‌توان در منزل با گذاشتن بالش‌هایی در زیر تشک،شیب حدود 30درجه را ایجاد کرد.نشستن یا ایستاده بودن در روز اول نه تنها مانعی ندارد بلکه بهتر از این است که بیمار درازکش باشد چرا که این حالت عمودی به کاهش ورم کمک می‌کند.
10 - در هفته‌های اول پس از عمل لازم است از فعالیت‌های بدنی شدید و ورزش‌های سنگین اجتناب شود، به ویژه ورزش‌هایی که موجب برافروخته شدن صورت می‌شوند.از ورزش‌های رزمی و یا ورزش‌هایی که با احتمال ضربات توپ به بینی همراه‌اند مدت زمان بیشتری باید اجتناب شود.
11- هیچ محدودیت غذایی وجود ندارد به جز آنکه از خوردن غذاهایی که به جویدن طولانی نیاز دارند،مانند استیک،کباب برگ،ساندویچ و امثال آنها در هفته‌های اول باید پرهیز شود.در طی روزهای اول پس از جراحی بهتر است گوشت و مواد مغذی دیگر ابتدا در مخلوط کن نرم شود تا جویدن کمتری لازم باشد.همچنین از خوردن چای و قهوه داغ در این روزها اجتناب شود.نوشیدن مایعات کافی مانند آب،میوه و سوپ به رفع خشکی دهان کمک می‌کند.
12 - در هفته اول پس از عمل سعی شود عطسه با دهان باز انجام شود و از حرکات شدید صورت در هنگام خنده و و نیز ازگریه اجتناب شود.
13 - از گذاشتن عینک طبی یا آفتابی به مدت یک ماه خودداری شود.در صورتی که با استفاده از چسب ضد حساسیت عینک به پیشانی متصل شود،از همان روز اول می‌توان از عینک استفاده نمود.

14 - به علت چسب‌هایی که پس از عمل روی بینی زده می‌شود،ممکن است در ماه‌های اول پس از عمل پوست بینی چرب تر باشد و نیز در افراد مستعد جوش‌های صورت بیشتر شود که در این موارد داروهای مناسب توسط پزشک تجویز می‌شود.

از سایت مبین



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/11/5 توسط ایران
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/11/5 توسط ایران

وزن اضافه بر معمول یا همان چاقی که غالباً ناشی از کم تحرکی و سوء تغذیه در جهان امروزی است در حال تبدیل به یک معضل اجتماعی است. فراهم شدن وسایل رفاه و پی آمد آن تنبل شدن افراد در انجام بعضی از کارها و کم شدن ترددها از یک طرف و شتاب در امور از جمله صرف غذا باعث مشکلات عدیده گوارشی و لاجرم چاقی شده است. عواملی از این دست و عوامل استرس زای دیگر که منجر به اضافه وزن در افراد شده است، آنها را به حل این نقیصه یا بیماری هدایت می کند. پناه بردن به دارو درمانی و یا پرداختن به ورزش و شبه ورزش هایی از جمله حمام سونا و استخر جکوزی، معمول ترین روش هایی است که افراد مبتلا به چاقی به آنها می پردازند.
ورزشهای سنگین و کم کردن وزن با عمل از دست دادن آب بدن در زمان کوتاه و پناه بردن به انواع داروها، ممکن است در کوتاه مدت پاسخی رضایت برانگیز به فرد بدهد، اما در درازمدت علاوه بر عودت بیماری، ممکن است مسبب بیماری های دیگر در استخوان ها و مفاصل نیز گردد.
بعد روانی چاقی که همانا جامعه گریزی و لاجرم افسردگی است، خطری به مراتب بیشتر از جنبه های جسمی آن دارد. این که چگونه برنامه هایی را در کارهای روزانه مان بگنجانیم که در سایه برنامه معمول و متعارف زندگی مان گم شده، ضمناً در کنترل وزن کمک مان کنند، همان دستورالعملی است که ما به آن ترفند های لاغری می گوییم، اتخاذ چنین روش هایی ارزان، شدنی و مفید است.
1 هر روز 5عده غذا میل کنید (3وعده کامل و 2وعده میان وعده صبح تا ظهر و ظهر تا شب. در این صورت متابولیسم بدن افزایش یافته و کالری ها سوخته می شود.)
2 وقتی احساس کردید که اشتهایتان برطرف شده است، از روی میز بلند شوید، در این صورت شما معده خود را آموزش می دهید که به یک چاه بدون انتها تبدیل نشود.
3 غذایتان را با سبزیجاتی مثل جعفری، ترخون و آویشن مخلوط کنید و با چاشنی های خوشبویی مثل پیاز، سیر، لیمو، سرکه یا ادویه هایی مثل زعفران، دارچین و کاری آن را میل کنید.
4 گوشت و ماهی باید در کباب پز پخته شوند و با کمی روغن و مواد معطر آب پز شوند.
5 از برنامه غذایی تان، مواد غذایی شور را حذف کنید(پنیر، گوشت و ماهی دودی…)
6 یک لیوان آب پرتقال، لیمو، گریپ فروت و… قبل از غذا میل کنید. آزمایش نشان می دهد که این موضوع به حفظ اندام کمک می کند زیرا دستگاه گوارش را آرام کرده اشتها را کاهش می دهد.
7وردن سبزیجات به صورت خام ضروریست، خصوصاً کاهو، پیاز، رازیانه، مارچوبه، کدوحلوایی، لوبیازمینی، فلفل و قارچ.
8به مقدار زیاد آب بنوشید، زیرا سموم زائد بدن و باقیمانده نمک موجود در بدن را دفع می کند. بهتر است یک لیوان آب قبل از خواب نوشیده شود، زیرا اسید اوریک بدن را رقیق می کند. همچنین هر روز صبح بلافاصله بعد از بیداری، خوردن یک لیوان آب برای مبارزه با یبوست ضروری است.
9برای پختن سبزیجات از زودپز استفاده کنید، زیرا طعم و رنگ و بوی آنها را حفظ می کند.
10اگر در حال عبور از یک بحران هستید، سعی کنید یخچال خودتان را با مواد غذایی کم کالری پر کنید.
11ز شیرینی ها و مارمالادهای صنعتی و کارخانه ای اجتناب کنید.
12از غذا خوردنتان لذت ببرید و در حین غذا خوردن سعی کنید آرامش داشته و با نشاط غذا بخورید.
13تلاش کنید بعد از شام چیزی میل نکنید، زیرا زمان لازم جهت هضم غذا قبل از خواب از میان می رود.
14عد از خوردن هر غذا یا در هر موقعیتی پیاده روی کنید و بدانید که پیاده روی تنش و اضطراب را کاهش می دهد.
15خوردن میوه با پوست، راهی است برای مقابله با یبوست. در این ارتباط می توانید آلبالو، گیلاس، آلو، توت فرنگی، سیب، انگور و هلو بخورید.
16از آسانسور دوری کنید و از پله ها برای رسیدن به خانه یا اداره استفاده کنید. بالا رفتن از پله ها 1100کالری در ساعت می سوزاند و همچنین ران ها را تقویت می کند.
17یک ایستگاه قبل از مقصد و یک ایستگاه بعد از مبدأ از اتوبوس سوار یا پیاده شوید.
18از نوشابه های گازدار اجتناب کنید و به جای آن از آب یا نوشیدنی بدون شکر استفاده کنید.
19از ماشین شخصی تان کمتر استفاده نموده، به جای آن پیاده طی طریق کنید.
20در مصرف نمک زیاد روی نکنید، چرا که نمک آب را در نسوج بدن نگاه می دارد.
21نبل نباشید و از راه های میان بر و کوتاه برای رسیدن به مقصد خودداری کنید. بهتر است که از راه های طولانی تر استفاده کنید و در زمان تردد صرفه جو نباشید.
22کالری، پروتئین، چربی، شکر و چیزهایی را که می خورید با هم مقایسه کنید، در این صورت یک رژیم سالم غذایی به دست می آورید.
23از غذاهای اشتهاآور دوری کنید و به جای آن تا می توانید از میوه یا مواد غذایی کم کالری در نیمروز استفاده کنید.
24یک روش خوب برای شروع یک روز خوب، انجام حرکات ورزشی به مدت 25قیقه است.
25ر فرزند کوچک دارید، بهانه خوبی است برای این که هر روز برای قدم زدن با او و رفتن به پارک از خانه خارج شوید. و اگر چنین نیست، شما می توانید از یک دوست و همسایه کمک بگیرید تا در پیاده روی شما را همراهی کند

از سایت مبین



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/10/28 توسط ایران

یک تحقیق جدید در بانک جهانی نشان داده ژاپنی ‌ها طولانی‌ ترین میانگین سن و سال را دارند. میانگین سن مردان ژاپنی 78 سال و زنان ژاپنی 85 سال است. ژاپنی‌ ها چگونه به این حد از عمر رسید‌ه‌اند؟
باید بدانید همه چیز برمی ‌گردد به غذا؛ رژیم غذایی ژاپنی‌ ها برخلاف دیگر نقاط جهان به تجربه آن ها از طعم‌ ها برنمی ‌گردد.
در حقیقت بشقاب غذایی آن ها مملو است از مواد مفید برای آدمی که طی سال‌ ها تحقیق و پژوهش بومی و علمی به دست آمده است.
معیار آن ها برای خوب و بد بودن غذا در جواب این سوال خلاصه می ‌شود: "چه چیزی برای من مفید است؟"
در حالی که بسیاری از ما معیار انتخاب غذای خوب و بد را جواب این سوال می ‌دانیم: "چه غذایی دوست دارم بخورم؟" یا "الان هوس چه غذایی کرده ‌ام؟" ژاپنی‌ ها اما در ادامه جواب دادن به سوال "چه غذایی برای من خوب است" به این جواب ‌های غذایی رسیده‌ اند.
1- زیاد ماهی می ‌خورند
در میان منبع ‌های پروتئین، ماهی یکی از مهم ‌ترین ‌ها است. به باور ژاپنی ‌ها، گوشت قرمز به مقدار چشم‌ گیری گران است و فایده چندانی برای بدن ندارد. اما ماهی هم ارزان ‌تر است و هم سالم ‌تر.
به خاطر داشته باشید در ژاپن تنها ماهی سرخ‌ شده خورده نمی ‌شود و ماهی با روش‌ های زیادی پخته می ‌شود مثل ماهی تنوری، کبابی، آب پز و...
به غیر از همه ی این ها زنان ژاپنی باور دارند پوست ماهی برای زیبایی و شادابی پوست بسیار مفید است.
2- به سویا خوردن عادت دارند
سویا در رژیم غذایی ژاپنی ‌ها بسیار پیدا می‌ شود. مخصوصا از زمانی که بررسی‌ ها نشان داده اند که چربی موجود در گوشت و لبنیات، کلسترول را بالا می ‌برد، ژاپنی‌ ها به خوردن بیشتر پروتئین گیاهی که اثر عکس دارد، تشویق شده ‌اند.
سس سویا، توفو و ناتو (دانه سویای مخلوط شده با تخم‌ مرغ خام روی برنج) یکی از حاشیه‌ های اصلی میز غذای ژاپنی ‌ها است.
3- آرد گندم و گندم ‌سیاه به هاضمه ‌شان کمک می ‌کند
میزان مصرف نشاسته و آرد سفید در ژاپن زیاد نیست.
ظرف غذای ژاپنی ها
رشته ی ژاپنی‌ ها از نشاسته درست نمی ‌شود بلکه از آرد گندم درست می ‌شود؛ البته هم آرد گندم سفید و هم سیاه که هر دوی آن ها نسبت به نشاسته، سالم‌ تر هستند.
شاید بگویید بخش عمده‌ای از غذای ژاپنی‌ ها برنج است اما اگر دقت کنید می‌ بینید شاید آن ها در وعده‌ های غذایی خود همیشه برنج داشته باشند اما میزان برنجی که می‌ خورند بسیار کم است.
4- در ظرف‌‌ های کوچک غذا می‌ خورند
وعده غذایی ژاپنی ‌ها تقریبا یک‌ چهارم غذای اروپایی‌ ها است.
هر چند شما ظرف ‌های زیادی روی میزهای آن ها می‌ بینید اما غذای کمی در آن ها است و یکی از یکی سالم ‌تر است.
5- اهل چای سبزند
در آخر هم این که ژاپنی ‌ها به چای سبز ارادت خاصی دارند. این چای به دو صورت سرد و گرم آماده می ‌شود و خیلی اثرات مثبت دارد.
میزان کافئین چای، نصف قهوه است، چای سبز به هضم چربی کمک می‌ کند، مخصوصا زمانی که سرخ‌ کردنی میل کرده‌ اید.
این پنج راز به شما می ‌گوید که چرا ژاپنی‌ ها خیلی سلامت هستند و طول عمر بالاتری نسبت به دیگران دارند.

از سایت مبین



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 88/10/16 توسط ایران

اگر می خواهید سالم بمانید این تست ها را انجام دهید. البته این تستها در گرو این است که تمرینات ورزشی انجام دهید، رژیم غذایی مناسب همراه با ویتامین داشته باشید.
اما اگر این تستها در لیست رفتارهای سلامتی شما موجود نباشد، شما اشتباه کرده اید. پس مرتبا ورزش کنید به اضافه اینکه تغذیه خوب و سالمی داشته باشید. برای اینکه بدنتان سالم باشد، هرآنچه که به آن نیاز دارید در این مقاله موجود است:
تست: پاپ اسمیر
چه کسی آن را می بیند؟ متخصص بیماری های زنان
چرا باید این تست را انجام داد؟ برداشتن نمونه از سلولهای گردنه رحم طی یک تست لگنی بهترین راه برای تشخیص سالم یا ناسالم بودن رحم شماست. چنانچه سلولها تغییر کنند می تواند منجر به سرطان گردن رحم شود.
چند وقت یک بار: از سن 21 سالگی شروع کنید. طبق نظر متخصصین دانشگاه آمریکا، اغلب خانم ها نیاز است که هر یک سال یا کمتر از یک سال این تست را انجام دهند. وقتی 30 سالتان شد و تستهای پی در پی منفی داشتید و هیچ تغییر غیرعادی مشاهده نشده بود، می توانید این تست را هر 3 سال یکبار انجام دهید.
تست: سرطان سینه
چه کسی آن را می بیند؟ پزشک عمومی
چرا باید این تست را انجام داد: پزشک با انجام این تست، ناهنجاری های سینه، پوست و نوک پستان راکه سرطان سینه را مشخص می کند تشخیص می دهد.
چند وقت یکبار: حداقل هر 3 سال یکبار در سن 20 و 30 سالگی. اما اگر خواستید بیشتر سینه تان را چک کنید، بعد از سن 40 سالگی هرسال آن را انجام دهید.
تست: سرطان پوست
چه کسی آن را می بیند؟ متخصص پوست
چرا باید این تست را انجام داد: پزشک با انجام این تست خالهای روی پوست و حتی خالهای گوشتی را می بیند و تشخیص می دهد که اینها، خالهای سرطانی یا مستعد سرطان پوست هستند یا خیر؟
چندوقت یکبار: چنانچه خال جدیدی را مشاهده کردید یا در سایز آن تغییری مشاهده کردید در اسرع وقت این تست را انجام دهید. اگر با حمام آفتاب خال و لک هایی را روی پوستتان دیدید یا اگر سابقه فامیلی ابتلا به سرطان پوست دارید دوبار در سال این تست را انجام دهید. اگر نه، سالی یک بار برای انجام تست به پزشک مراجعه کنید.
انجام این تست در تشخیص سرطان پوست بهتر از مراقبتهای اولیه پزشکان است.در واقع هر چه بهتر مراقبت انجام شود میزان طول عمر بیشتر خواهد بود.
تست شنوایی
چه کسی آن را می بیند: شنواسنج یا آسیب شناس گفتار سنجی
چرا باید این تست را انجام داد: گفتن "دوباره تکرار کن" در مکالمات یک مشکل واقعی برای بیشتر از 12 درصد افراد 20 و30 ساله ای است که مشکلات شنوایی دارند.
چندوقت یکبار: تا سن 50 سالگی هر 10 سال یکبار سپس هر 3 سال یکبار
تست: ایمن سازی
چه کسی آن را می بیند؟ پزشک عمومی
چرا باید این تست را انجام داد؟ تا زمانی که واکسن ها شما را از ابتلا به بیماری ها محافظت می کنند، شما فکر می کنید که از ابتلا به آن بیماری مثل سیاه سرفه دور شده اید.
چندوقت یکبار: در معاینات بعدی، کارت واکسن تان را با خود ببرید تا پزشک آن را مرور کند. بعضی از واکسن ها بعد از مدتی کم اثر می شوند. بنابراین ممکن است شما به یک تقویت کننده نیاز داشته باشید. برای مثال، تزریق کزاز هر 10 سال یکبار ضروری است.
واقعیت: طبق موسسه ملی بیماری های مسری و عفونی، یک هشتم تحقیقاتی که روی بزرگسالان در آمریکا صورت گرفته نشان داده که آنها برای واکسن زدن فرصت ندارند.
تست: فشار خون
چه کسی این تست را ببیند: پزشک عمومی
چرا باید این تست را انجام داد: هرچه فشار خونتان بالاتر باشد شانس بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی، و بیماری های کلیوی دارید.
چندوقت یکبار: اگر فشار خونتان 120 روی 80 یا پایین تر بود هر دو سال یکبار انجام دهید. اگر قبلا هم فشارتان بالا بود یا پزشکتان به شما درمورد احتمال ابتلا به فشار خون هشدار داده بود، فشارتان را مرتبا در منزل بگیرید. ما فشار سنج های مچی دیجیتال را توصیه می کنیم.
واقعیت: در آمریکا، حدود یک هشتم زنانی که بین 20 تا 44 سال سن دارند فشار خونشان بالاست، زیرا به دلیل مصرف قرص، بارداری و وزن بالا، برای ابتلا به این بیماری مستعدتر هستند.
تست: کلسترول
چه کسی تست را ببیند: پزشک عمومی
چرا باید این تست را انجام داد: کلسترول بالا به این معنی است که احتمال ابتلا به بیماری قلبی هم زیاد است. کلسترول شما باید زیر 200 میلی گرم باشد. کلسترول بد یا پایین خون زیر 100 ، کلسترول خوب یا بالای خون 60 میلی گرم یا بیشتر است. و تری گلیسیرید باید زیر 150 میلی گرم باشد.
چندوقت یکبار: حداقل هر 5 سال یکبار انجام شود و از سن 20 سالگی شروع شود.
تست: وزن یا بی ام آی
چه کسی آن را ببیند: پزشک عمومی
چرا باید این تست را انجام داد: اضافه وزن داشتن خطرهای زیادی هم دارد. شما باید وزن شوید و توده های بدنتان محاسبه شود. مقیاس وزن شما با قد شما در ارتباط است.
چندوقت یکبار: هر سال. اگر شما در حال کاهش وزن هستید هر هفته خودتان را در خانه وزن کنید و ماهی یکبار به پزشک مراجعه کنید تا پیشرفت شما را پیگیری کند.

از سایت مبین



نوشته شده در تاریخ شنبه 88/10/12 توسط ایران

یک دانشمند آمریکایی در تحقیقی به تاثیرات شگفت‏انگیز نماز بر بدن انسان پی برد.به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ «رامشاندرن» در تحقیقی که در مورد وضعیت بدن انسان هنگام نمازخواندن، با مجموعه‏ای از پژوهشگران آمریکایی انجام داد به فعالیت بیشتر مغز انسان و آرامش روحی هنگام نماز آگاه شد.در این تحقیق علمی، مشخص شدن این وضعیت پس از 50 ثانیه از آغاز نماز آشکار می‏شود.
در این تحقیق آمده است: میانگین ضربان قلب و احتمال لخته شدن خون به صورت مشترک در حین نماز بین20 الی 30 درصد کاهش می‏یابد و همچنین پوست بدن مقاومت بیشتری پیدا می‏کند. توجهی در مقایسه با حالت‏های عادی افزایش پیدا می‏کند و نورون‏های عصبی به صورت نورانی در اشعه‏های دریافتی از مغز به نمایش در می‏آید. روزنامه "واشنگتن‏پست" در این رابطه نوشت: این تحقیقات علمی اسرار نهان مغز انسان را روشن می‏کند. روزنامه "ساینس" نیز در شماره گذشته خود با تقدیر از اینگونه تحقیقات بر رابطه قطعی دین و علم تاکید کرد.

از سایت مبین



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/9/23 توسط ایران

معده چربی اضافه بدن را ذخیره می کند.  این چربی اندام فرد را به هم می ریزد. شیوه زندگی اغلب افراد به گونه ای است که باید وقت زیادی از روز را جلوی رایانه بگذرانند، ساعت کاری زیاد و رژیم ناصحیح از جمله مصرف ساندویچ، پیتزا، قهوه و شیرینی جات دست به دست هم می دهد و هنگامی که به خود می آییم متوجه می شویم که با چربی دور کمر و اطراف معده رو به روییم!
این چربی اضافه نه تنها برای لباس پوشیدن مشکل ساز می شود بلکه خطر بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد. آب کردن چربی کار آسانی نیست و نیاز به صبر، حوصله و ورزش منظم دارد.
در این مطلب به چند روش سوزاندن چربی اطراف شکم اشاره خواهیم کرد که خواندن آن مفید است
*بهترین کار حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی است.
کربوهیدرات که باید از مصرف آن پرهیز کنید شامل پیتزا، شیرینی جات، پاستا، نان های فانتزی، شکلات، چیپس و ... است.
* موادغذایی چربی سوز به غذای روزانه خود اضافه کنید.
این نوع موادغذایی سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و باعث سوختن چربی می شود. مواد سرشار از پروتئین، بروکلی، چای سبز، کلم، هویج، حبوب، گریپ فروت، هندوانه، سیب، فلفل قرمز، سیر، زنجبیل و فرآورده های کم چرب لبنی مصرف کنید.
* ورزش باعث سوختن چربی دور شکم می شود.
شنا، دویدن، پیاده روی تند و استفاده از پله از جمله ورزش هایی است که باید در برنامه روزانه خود بگنجانید.
* به جای خوردن روزی 3 وعده غذایی بزرگ،5 یا6 وعده کوچک بخورید و به جای هله هوله از میوه استفاده کنید.
* ورزش وزنه برداری برای سوزاندن چربی اطراف شکم بسیار موثر است.
* دراز نشست، قایق رانی و اسکیت نیز می تواند مفید باشد.‌
*‌چه‌در‌محل‌کار چه‌در‌منزل سعی کنید فعال باشید.
*در محل کار سعی کنید بعد از ناهار برای پیاده روی بیرون بروید و به جای آسانسور از پله استفاده کنید.
*روزی حدود 8 لیوان آب بخورید.
* ایروبیک بهترین روش کاهش چربی دور شکم است. این نوع ورزش در کاهش استرس و تنظیم میزان انسولین مفید است.
* به هنگام تماشای برنامه تلویزیونی به طور مرتب معده خود را منقبض کنید، این امر در سوخت چربی معده کمک می کند.
* مصرف میوه هایی مانند سیب و گیلاس سرشار از فیبرهای حل شدنی در کاهش چربی اطراف معده موثر است.
* سوزاندن چربی معده یک شبه انجام نمی شود و نیاز به ورزش منظم دارد.
* از ورزش کردن دست برندارید. با رعایت رژیم درست و ورزش منظم به مرور زمان با تغییر مواجه خواهید شد.
* برای بالابردن سوخت و ساز بدن از ادویه هایی مانند زنجبیل، میخک، گشنیز و خردل استفاده کنید.

ازسایت مبین



   1   2   3      >
.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 27
کل بازدیدها: 7482337

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]