سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش آشپزی ونکات خانه داری - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم:

10عدد

بادنجان متوسط

 5 عدد

تخم مرغ

یک بوته

سیر

یک کیلو

گوجه فرنگی

200 گرم

کره یا روغن
به مقدار دلخواه زردچوبه و نمک و فلفل
یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

طرز تهیه:

بادنجان ها را پس از شستن روی شعله پخش کن قرار می دهیم تا با شعله ی ملایم کباب شوند. بعد آنها را ساطوری کرده و سیر را هم خرد و یا رنده می کنیم و کمی در روغن تفت می دهیم. بادنجان ها را هم تفت می دهیم تا به روغن بیفتند. سپس نمک ، فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم. گوجه فرنگی ها را پوست گرفته، خُرد می کنیم و به بادنجان ها اضافه می کنیم .

صبر می کنیم تا میرزا قاسمی به روغن بیفتد. در این مرحله تخم مرغ ها را به آن اضافه کرده و می گذاریم تا تخم مرغ ها خود را بگیرند.

این غذای خوشمزه و لذیذ آماده خوردن است.

از سایت ایرانیان مقیم انگلستان



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران
?) برای اینکه برنج شما سفید شود می توانید چند قاشق ماست، داخل ظرف برنج درحال جوشیدن بریزید.
?) اگر برنج شما بیش از حد معمول جوش خورده بود. می توانید ?-? قاشق غذا خوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا برنج شما خراب نشود.
? برای از بین بردن بوی سوختگی برنج:
?) یک تکه نان روی برنج قرار دهید و موقع کشیدن، نان را بردارید.
?) یک عدد پیاز را پوست کنده و در داخل برنج فرو کنید پیاز بوی سوختگی را بخود می گیرد.
? برای خوشمزه تر شدن شوید پلو:
برای اینکه شوید پلوی شما خوشمزه تر شود می توانید از ادویه مخصوص پلو که سبزرنگ است و ( در عطاری ها موجود می باشد) استفاده کنید بعد از آبکش کردن برنج کمی ادویه لابه لای برنج بپاشید.
? برای خوشمزه تر شدن شیر برنج:
اگرمیخواهید شیر برنج شما خوشمزه تر شود، برنج را با شیر خیس کنید. این کار باعث می شود که شیر برنج شما خوشمزه تر شود.
? اگر برنج شما بی نمک شد:
اگربراثر فراموشی برنجتان بی نمک شد اصلاً نگران نباشید، موقع کشیدن برنج مقدار مورد نیاز نمک را با مقدار بسیار کمی آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید. با این کار بی نمکی برنج شما رفع می شود هرگز نمک را مستقیم در روغن نریزید، زیرا نمک در روغن حل نمی شود.
? اگر برنج شما شور شد:
اگر قبل از آب کش کردن برنج متوجه شدید، که برنج شما شور شده است موقع آب کش کردن برنج آب بیشتر روی برنج داخل آبکش بریزید . اما اگر بعد از آب کش کردن برنج متوجه شوری آن شدید دیگرچاره ای برای برطرف کردن شوری آن ندارید. مگر اینکه خورش را بی نمک درست کنید.
? آب برنج برای بچه ها:
وقتی می خواهید برنج را آبکش کنید یک لیوان از آب آن را بردارید و با یکی دو قاشق ماست مخلوط کنید. این آب برنج درصورتی که شور نباشد برای بچه ها خیلی مفید است.
? از بین بردن بوی نامطبوع برنج:
اگر به هر دلیلی برنج خشک شما بو گرفت برنج را روی یک سطح پهن کنید. البته باید حتماً در سایه باشد تا بوی نامطبوع برنج از بین برود. زیرا اگر برنج را جلوی نورآفتاب قرار دهید باعث خرد شدن برنج می شود و برنج حالت خود را از دست می دهد و وقتی آن را داخل آب جوش می ریزید از هم پاشیده می شود.
? پخت برنج برای خانم های کارمند:
خانم هایی هستند که بیرون ازخانه کار می کنند و وقتی ظهر به خانه می آیند، فرصت پختن برنج را ندارند، و یا این که دوست ندارند از شب قبل برنج آماده کنند. اینگونه افراد از این روش می توانند کمک بگیرند: صبح یا شب قبل برنج را آبکش کنند البته کمی آن را خشک بردارند، سپس ته دیگ برنج را آماده کرده و برنج را داخل قابلمه بریزند و قابلمه را داخل یخچال قرار دهند، ظهر برنج را کمی آب و روغن دهند و آن را دم کنند تا سالاد را آماده کنند برنج هم دم کشیده است.


نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم:

نشاسته: دویست گرم 
    ماست: دویست گرم
    آرد: بیست گرم
    روغن جامد: یک قاشق چایخوری
     جوش شیرین: نصف قاشق چایخوری آب یا در صورت تمایل
    گلاب: یک قاشق سوپخوری
        طرز تهیه: 
     ابتدا باید نشاسته و ماست را با یکدیگر مخلوط کنیم، پس از چند دقیقه که نشاسته در ماست حل شد، آرد را به آن افزوده و با همزن خوب هم می‌زنیم تا مایع مورد نظر صاف شود. آن‌گاه روغن جامد را به آن اضافه می‌کنیم و دوباره شروع به همزدن می‌کنیم، سپس به مایع درست شده، آب و یا گلاب را به همراه زعفران و جوش شیرین اضافه کرده و هم می‌زنیم. سپس مایع را در قیف مخصوص می‌ریزیم و روی روغن داغ، فرم می‌دهیم، پس از این که کمی سرخ شد، آنها را پشت و رو می‌کنیم و داخل شربت قرار می‌دهیم و پس از یک ربع از شربت خارج می‌کنیم. توضیح: برای تهیه شربت یک کیلو شکر را در 300 گرم آب می‌جوشانیم و به آن مقدار کمی جوهرلیمو، هل و 10 گرم باتقا (مایه‌ای که قنادها از آن استفاده می‌کنند) اضافه می‌کنیم. 


       بـامـیــه

        مواد لازم برای شش :

    نفر تخم‌مرغ: سه عدد
     روغن جامد: یک قاشق مرباخوری
     شکر: نیم کیلو
     آرد: دویست گرم
     آب: به مقدار لازم
    نمک: یک سوم قاشق چایخوری
    آب‌لیمو: دو قاشق سوپخوری
     گلاب: به مقدار لازم 
   
    طرز تهیه:
    ابتدا آب را جوش می‌آوریم، با شعله ملایم آرد را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا خمیر نسبتا سفتی به دست آید. سپس روغن را به آن اضافه می‌کنیم و مرتب هم می‌زنیم (حدود دو الی سه دقیقه) به طوری که خمیر به صورت سفت در بیاید. پس از این که خمیر کمی سرد شد، تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی به آن اضافه می‌کنیم تا خمیر خوب ورز بخورد و نرم شود. برای اینکه بامیه رنگ زیباتری به خود بگیرد، بهتر است از شربت بامیه یک قاشق سوپخوری به خمیر بامیه اضافه کرده و با خمیر مخلوط کنیم. سپس خمیر را در قیف می‌ریزیم و به صورت دایره دایره در ظرف روغن داغ می‌ریزیم. به یاد داشته باشید که بامیه‌ها را هنگام سرخ شدن، باید مرتب هم بزنید تا به هم نچسبند و یک دست سرخ شوند. بامیه‌ها را در همان حال که داغ هستند، به شربت گرم اضافه می‌کنیم تا شربت را خوب به خود جذب کنند.در غیر این صورت بامیه‌ها، شربت را جذب نخواهند کرد. به یاد داشته باشید اگر بامیه پس از چند ساعت شربت خود را از دست داد، علت آن رقیق بودن شربت است و دلیل دیگری ندارد.

از سایت ایرانیان مقیم انگلستان



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم:

2 لیوان

آرد

2 لیوان

شکر

250 تا 300 گرم

کره

نصف فنجان

گلاب

یک قاشق چایخوری

زعفران سائیده

50 گرم

خلال بادام

کمی

پودر پسته و دارچین

طرز تهیه:

شکر را با 4 لیوان آب می گذاریم بجوشد. سپس آن را صاف کرده، زعفران حل شده و گلاب را به آن اضافه می کنیم و آن را کنار می گذاریم. کره را در یک قابلمه ریخته، پس از آب شدن کره آرد را کم کم اضافه می کنیم. بعد با قاشق چوبی آن را مرتب به هم می زنیم. شعله را ملایم کرده و به هم زدن آن ادامه می دهیم تا رنگ آرد طلایی شود ( برای تهیه کاچی نیاز به سرخ کردن آرد نمی باشد). در این مرحله نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و شربت را کم کم به آن اضافه می کنیم و مرتب به هم می زنیم تا مایع صاف و یک دست شود. خلال بادام را هم اضافه می کنیم و ظرف را مجدداً روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاچی جا بیفتد . در صورتی که کاچی کمی سفت شد، می توانیم یک لیوان آب به آن اضافه کنیم و می گذاریم کاچی به روغن بیفتد.

 در بعضی از نقاط ایران به کاچی چند عدد تخم مرغ اضافه می کنند و در آن را می گذارند تا تخم مرغ ها خودش را بگیرد. معمولاً این نوع کاچی را برای خانم های تازه زایمان کرده، می پزند.

برای تزئین روی کاچی می توانیم از پودر دارچین و پودر پسته استفاده کنیم.

نکات تغذیه ای :

کاچی یک دسر ایرانی می باشد، ولی می توان آن را در شام به عنوان غذا به همراه نان میل کرد. کاچی به علت دارا بودن آرد و کره دارای انرژی زیادی می باشد و با افزودن تخم مرغ این انرژی بیشتر می شود. به عنوان مثال، انرژی حاصل از کره و آرد، به تنهایی، با مقادیر داده شده در تهیه این کاچی ، 3115 کالری می باشد که انرژی قابل توجهی است. به همین دلیل برای افراد لاغر و کسانی که دچار ضعف می شوند، دسر مناسبی می باشد.



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم :

250 گرم

برنج

500 گرم

شکر

یک قاشق مرباخوری

زعفران سائیده

 یک قاشق چای خوری

نمک

یک فنجان

گلاب

50 گرم

خلال بادام

کمی

پودر پسته و دارچین


طرز تهیه:

برنج را شب قبل خوب بشویید تا آب آخرین بار آن کاملاً صاف  و زلال باشد و با یک لیوان گلاب و 4-5 لیوان آب بگذارید برنج خیس بخورد. 9 لیوان آب را در قابلمه متوسطی ریخته و بگذارید جوش بیاید، بعد برنج را اضافه کرده و آن را هم بزنید تا بجوشد. کف روی آن را با کفگیر بردارید و مرتب برنج را به هم بزنید تا ته نگیرد. شعله را ملایم کنید تا برنج بپزد. شکر را در این مرحله اضافه کنید. خلال بادام را شسته، یک ساعت در گلاب خیس کرده و به شله زرد اضافه کنید.

چون شله زرد معمولاً زود ته می گیرد، بعد از اضافه کردن شکر باید مرتب هم بزنید که این مشکل پیش نیاید. اگر احساس کردید شله زرد شما کمی سفت شده، می توانید کمی آب جوش به آن اضافه کنید. برای این که شله زرد شما آب نیندازد، بهتر است روی حرارت ملایم اجاق، شعله پخش کن قرار دهید و بگذارید یک ساعت دیگر بعد از جا افتادن روی حرارت باقی بماند تا آب اضافه آن تبخیر شود، یا آن که در ظرف نسوز کشیده و در فر قرار دهید.

شله زرد آماده شده را در ظرف بزرگی کشیده و بعد از ده دقیقه سطح آن را با پودر پسته و دارچین تزئین کنید و بگذارید خنک شود.

از سایت ایرانیان مقیم انگلستان



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم:

نیم کیلو

گوشت ماهیچه سردست

دو و یک دوم فنجان

جوی پوست گرفته

4عدد

پیاز متوسط

نیم کیلو

 تره- اسفناج- جعفری و گشنیز خرد شده

3 فنجان

کشک سائیده غلیظ

به مقدار دلخواه

سیر داغ و نعناع داغ

به مقدار دلخواه

نمک و فلفل

طرز تهیه:

جو را قبلاً شسته و خیس کنید. سپس با گوشت و پیاز درسته با شعله ملایم بپزید. پیاز را از صافی سیمی رد کرده و با سبزی خرد کرده، به آش اضافه کنید. سپس کشک را به آش اضافه کرده وبگذارید کشک در آش کاملاً جوشیده و جا بیفتد. آش را در ظرف کشیده و روی آن را با کمی کشک سائیده، سیر داغ و نعناع داغ تزئین کنید.

نکات تغذیه ای :

جو یکی از قدیمی ترین غلات است.

جو دارای مقدار بسیار کمی چربی اشباع ، کلسترول و سدیم است. همچنین منبع خوبی از فیبرغذایی و تیامین است. به همین دلیل استفاده از آن به عنوان یک ماده غذایی مفید، قابل توجه است.

فیبر موجود در جو از نوع فیبر محلول است که باعث کاهش کلسترول خون می شود. بنابراین مصرف آن برای افراد دارای کلسترول بالا توصیه می شود.

نکات لازم برای تهیه انواع آش:

1- اولین نکته قابل ذکر، خوب جا افتادن آش می باشد و حبوبات آش هم باید کاملاً پخته باشد.

2- برای خوب پخته شدن و خوش رنگ بودن آش، حبوبات را یک روز قبل از پختن خیس کنید.

3- سبزیهای دیرپز را 15 دقیقه قبل از سبزیهای زودپز به آش اضافه کنید.

4- سعی کنید پس از اضافه کردن برنج، آش را مرتب هم بزنید تا آش ته نگیرد و شعله کاملاً ملایم باشد.

5- سبزی آش را بعد از پخته شدن برنج اضافه کنید.

چند نکته لازم برای تهیه آب مرغ یا آب گوشت :

1- برای تهیه آب مرغ بهتر است از پیاز، ساقه کرفس ، کمی نمک و فلفل استفاده کنیم. از آب مرغ برای تهیه انواع سوپ ها و سس ها می توانیم استفاده کنیم.

2- برای اغلب سوپ ها و سسس ها و بعضی از غذاها نیاز به آب گوشت داریم و معمولاً گوشتی که تهیه می کنیم مقداری خرده ریز دارد و ما می توانیم با اضافه کردن قلم و به خصوص قلم ماهیچه گوساله و اضافه کردن پیاز، ساقه کرفس، برگ بو، یا برگ رزماری و چند حبه سیر و چند لیوان آب سرد آب گوشت مناسبی تهیه کنیم.

از سایت ایرانیان مقیم انگلیس



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم :

یک کیلو

خرما

500 گرم

آرد گندم

300 گرم

مغز گردو

یک فنجان

پودر قند

250 گرم

کره

دو قاشق مرباخوری

دارچین

نصف فنجان

پسته چرخ شده

طرز تهیه:

هسته های خرما را پس از شستن خارج کرده و درون آنها، مغز گردو قرار دهید. در دیس گردی یک ردیف خرما بچینید و سپس آرد و روغن را طوری تفت بدهید که کاملاً طلایی شود و بعد کمی که خنک شد نصف آن را روی خرماها ریخته و کمی پودر قند روی آن بپاشید و دوباره یک ردیف خرمای آماده شده را روی آن چیده و بقیه آرد سرخ شده را روی خرماها ریخته و باقی مانده پودر قند را بر روی آن بپاشید. در انتها می توانید سطح رنگینک را با دارچین و پودر پسته تزئین کنید.

نکات تغذیه ای :

این گونه دسرها دارای انرژی زیادی هستند. به همین دلیل برای ماه مبارک رمضان مناسب می باشند تا در هنگام روزه داری فرد دچار گرسنگی و بی حالی نشود.

در تهیه این دسر از خرما ، کره ، آرد گندم و مغز گردو به مقدار زیاد استفاده شده است که در مجموع انرژی زیادی معادل 8093 کالری دارا می باشند. اگر این مقدار رنگینک، توسط 20- 15 نفر خورده شود، به طور متوسط سهم هر فرد از انرژی 462 کالری خواهد بود.

از سایت ایرانیان مقیم انگلیس



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم برای شربت :

شکر

2فنجان

 آب

 یک فنجان

گلاب

2 قاشق سوپخوری

زعفران حل شده

یک قاشق مرباخوری

آبلیمو

 یک قاشق مربا خوری

طرز تهیه شربت :

آب و شکر را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بجوشد. بعد گلاب و زعفران را اضافه کرده، سپس آبلیمو را می ریزیم. پس از چند جوش، شربت آماده شده را از روی شعله بر می داریم.

زولبیا

مواد لازم:

200 گرم

نشاسته

180 گرم

ماست

20 گرم

آرد

یک قاشق سوپخوری

زعفران حل شده

 یک قاشق چایخوری

روغن جامد

یک دوم قاشق چایخوری

جوش شیرین

یک قاشق سوپخوری

آب یا گلاب

طرز تهیه:

نشاسته و ماست را مخلوط کرده، چند دقیقه ای صبر می کنیم تا نشاسته در ماست خیس خورده و به راحتی حل شود. سپس آرد را اضافه می کنیم و با همزن خوب به هم می زنیم تا مایع زولبیا صاف و یکدست شود. روغن جامد را اضافه کرده و در حین به هم زدن آب یا گلاب را همراه با زعفران حل شده به مایع اضافه می کنیم و آن را در قیف مخصوص می ریزیم. در این مرحله جوش شیرین را هم اضافه می کنیم و مایع را خوب به هم زده، در حالی که روغن روی شعله قرار دارد، زولبیا را توسط قیف در روغن کاملا داغ به صورت دایره های بزرگ و کوچک فرم می دهیم و بلافاصله پس از کمی سرخ شدن آنها را پشت و رو می کنیم.

زولبیاها را در شربت قرار می دهیم و پس از15- 10 دقیقه آنها را از شربت خارج کرده و در صافی قرار می دهیم تا شربت اضافه آن خارج شود.

* یادآوری: برای سرخ کردن بامیه و زولبیا و گوش فیل از روغن مایع استفاده کنید، چون روغن جامد باعث سفت شدن آنهاخواهد شد.

بامیه

مواد لازم

آرد

200 گرم

آب

300 گرم

تخم مرغ

3عدد

روغن جامد

 یک قاشق سوپخوری

شکر

نیم کیلو

نمک

یک سوم قاشق چایخوری

آب

150 گرم

آبلیمو

2 قاشق سوپخوری

گلاب

کمی

طرز تهیه :

آب را جوش آورده، با شعله ملایم آرد را اضافه می کنیم و مرتب به هم می زنیم تا خمیر تقریباً سفتی به دست آید. بعد روغن را اضافه کرده و مرتب به هم می زنیم ( در حدود 3-2 دقیقه )، به طوری که خمیر به صورت یک تکه درآید. سپس بعد از کمی سرد شدن خمیر، تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم و خوب خمیر را ورز می دهیم تا خمیر نرم و لطیف شود. برای این که بامیه رنگ زیباتری به خود بگیرد، بهتر است از شربت بامیه یک قاشق سوپخوری به خمیر بامیه اضافه کرده و با خمیر مخلوط کنیم. بعد خمیر را در قیف با ماسوره کنگره دار متوسط می ریزیم و سپس در روغن مایع سرخ می کنیم.

برای سهولت کار بهتر است روغن را کمی داغ کرده، بامیه ها را به وسیله دست و یا با قیچی مخصوص آشپزخانه در روغن ریخته، بعد آن را روی حرارت مستقیم قرار دهیم تا بامیه ها سرخ شوند. بامیه ها را در حین سرخ شدن مرتب به هم می زنیم تا به هم نچسبند و یک دست سرخ شوند. بامیه ها را در همان حال که داغ می باشد، به شربت گرم اضافه می کنیم تا شربت را خوب به خود جذب کنند، در غیر این صورت بامیه ها شربت را جذب نخواهند کرد. اگر بامیه پس از چند ساعت شربت خود را از دست داد، علت آن رقیق بودن شربت می باشد.

گوش فیل

مواد لازم:

تخم مرغ

2 عدد

ماست

نصف فنجان

روغن جامد

یک قاشق سوپخوری

بیکینگ پودر

 یک قاشق چایخوری

آرد

به مقدار کافی

طرز تهیه:

در ظرف گودی ماست و تخم مرغ و بیکینگ پودر را خوب به هم می زنیم و روغن را اضافه کرده و آرد را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر صاف و یک دستی تهیه شود. سپس آن را چند قسمت کرده و چانه می گیریم و روی خمیر را با نایلون می پوشانیم تا سطح خمیر خشک نشود و جا بیفتد.

بعد از یکی دو ساعت هر یک از خمیرها را با وردنه روی میز به قطر 2 میلی متر پهن کرده و با قالب گردی خمیر را به صورت دایره قالب می زنیم. سپس یک طرف دایره را جمع کرده و در روغن داغ سرخ می کنیم . سپس روی آنها پودر قند می پاشیم و در ظرف می چینیم.

نکاتی در مورد تهیه گوش فیل:

1- در صورتی که بخواهید روی گوش فیل پودر شکر بپاشید، در این صورت قطر خمیر را کمی نازک تر کنید.

2- گوش فیل را می توانیم به شکلهای، مختلفی مانند مربع، پاپیونی و برگ هم در بیاوریم.

3- اگر روغن گوش فیل سرد باشد، خمیر پف نخواهد کرد.

4- اگر شربت رقیق باشد، گوش فیل زود نرم و بیات می شود.

از سایت ایرانیان مقیم انگلستان



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم:

یک کیلو

گوشت گوسفند با استخوان

یک کیلو

سبزی قورمه

100 گرم

لوبیا چشم بلبلی

5-4 عدد

لیموعمانی

2 قاشق غذا خوری

پیاز سرخ شده

یک استکان

آب لیمو یا آب نارنج

به مقدار کافی

نمک و فلفل

طرز تهیه:

گوشت را چند تکه کرده، می شوییم. با کمی روغن آن را تفت داده، سپس آن را همراه با پیاز سرخ شده، یک قاشق چایخوری زردچوبه و3 لیوان آب با شعله ملایم می پزیم. لوبیا چشم بلبلی را شسته و خیس می کنیم. سبزی قورمه شامل جعفری، تره، شنبلیله، کمی گشنیز و نعنا است. پس از شستن سبزی می گذاریم آب آن کاملاً کشیده شود ، سپس خردش می کنیم. با 4 قاشق غذاخوری روغن، آن را طوری سرخ می کنیم که به روغن بیفتد، ولی رنگ آن تغییر نکند. سپس آن را با لوبیا و لیموعمانی به گوشت اضافه می کنیم تا خورش بپزد و جا بیفتد. در انتها آب لیمو یا آب نارنج ، نمک ، فلفل و زردچوبه را هم به آن اضافه می کنیم.

از سایت ایرانیان مقیم انگلیس



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم (برای 4 نفر) :

125 گرم آرد
3 عدد تخم مرغ
200 گرم شکر
4 تا 5 قاشق روغن
2 پیمانه شربت غلیظ
2 تا 3 قاشق گلاب

طرز تهیه :

آب و روغن را در ظرفی می ریزیم و روی شعله می گذاریم تا جوش بیاید. آرد را یک مرتبه داخل آبی که جوش آمده است می ریزیم و یکی دو بار آهسته به هم می زنیم تا آب کام? تبخیر و مایه سفت شود. ظرف را از روی شعله برمی داریم. مایه که کمی سرد شد تخم مرغ ها را دانه دانه در مایه می شکنیم و مرتب بهم می زنیم تا خمیر کام? نرم و لطیف شود. بعد در تابه ، مقداری روغن مایع می ریزیم و روی شعله می گذاریم تا داغ شود. مایه را داخل قیف مخصوص می ریزیم و حرارت را ملا یم می کنیم. دهانه قیف را جمع می کنیم و از مایه به هر مقدار که بخواهیم با فشار دادن کیسه قیف در روغن می ریزیم. طوری که سطح روغن پوشیده شود . گاهی بامیه ها را پشت و رو می کنیم تا دو طرف آن کمی برشته شود. بعد با کفگیر بامیه ها را از داخل روغن بیرون می آوریم و در صافی می ریزیم تا روغن آن گرفته شود. بعد بامیه های آماده شده را در شربت می ریزیم . درصورتیکه بخواهیم بامیه خرمایی رنگ شود، یکی دو قاشق شکر درآب روغن بامیه می ریزیم و بعد از جوش آمدن آرد را اضافه می کنیم .

از سایت ایرانیان مقیم انگلیس



<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 604
کل بازدیدها: 7489692

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]