سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش آشپزی ونکات خانه داری - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 87/6/21 توسط ایران

مواد لازم:

آرد گندم 3 فنجان

شکر 3 فنجان

آب 4 لیوان

کره یا روغن جامد 250 گرم

زعفران ساییده نصف قاشق چایخوری

گلاب یک فنجان

پسته و مغز بادام خرد شده به میزان دلخواه

طرز تهیه حلوا:

شکر و آب را قبلاً می جوشانیم و زعفران ساییده حل شده و گلاب را به شربت آماده اضافه می کنیم و آن را کنار می گذاریم.

سپس روغن یا کره را در قابلمه ای ریخته و روی حراری قرار می دهیمتا آب شود. آرد را کم کم به روغن اضافه می کنیم و با قاشق چوبی مرتب به هم می زنیم تا آرد کاملاً طلایی رنگ شود.

قابلمه را از روی حراری برداشته و شربت را کم کم به آن اضافه می کنیم و مرتب به هم می زنیم تا آرد و شربت با هم مخلوط شوند. مجدداً آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم می زنیم تا حلوا به روغن بیفتد.

حلوای آماده را در دیس می ریزیم و روی آن را با پسته و مغزبادام خرد شده تزئین می کنیم.

این حلوا را با آرد برنج نیز می توان تهیه کرد. طرز تهیه آن مثل حلوای آرد گندم است ، فقط با این تفاوت که به جای آرد گندم از سه فنجان آرد برنج استفاده می کنیم.



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم:

برنج

یک فنجان

شیر

 یک و نیم کیلو

گلاب

 نصف فنجان

نمک

نصف قاشق چایخوری

در صورت تمایل

50 گرم خامه

پودر پسته برای تزئین

یک قاشق سوپخوری

طرز تهیه:

برنج را خوب شسته و بگذارید 2 ساعت خیس بخورد، تا برنج خوب پخته و لعاب بهتری بدهد . سپس آب برنج را از صافی رده کرده و با 2 لیوان آب و نمک روی شعله ملایم کمی بپزید . شیر را اضافه کرده و بعد گلاب را هم بریزید تا شیر برنج پخته و کاملاً لعابدار شود. در این مرحله می توانید 50 گرم خامه به شیر برنج اضافه کنید و آن را در ظرف مورد نظر کشیده و بعد از 3-2 دقیقه روی آن را با پودر پسته تزئین کنید. برای سرو آن می توانید از عسل، مربا یا شیره انگور هم استفاده کنید.

فرنی

مواد لازم:

شیر

 یک کیلو

آرد برنج کاملاً نرم

100 گرم

شکر

150 گرم

گلاب

 یک استکان

نمک

یک چهارم قاشق چایخوری
دارچین و پودر پسته برای تزئین

به مقدارکم

طرز تهیه :

در یک قابلمه آرد برنج، شکر و نمک را ریخته و شیر را کم کم به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا آرد برنج در شیر حل شود . ظرف را روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید و مرتب هم بزنید تا فرنی شما جوش بیاید . در این مرحله گلاب را هم اضافه کرده و ظرف را روی صفحه شعله پخش کن قرار دهید و حرارت را کاملاً ملایم کنید تا فرنی جا بیفتد . معمولاً بعد از جوش آمدن فرنی، 12-10 دقیقه روی حرارت بماند کافی است . پس از آماده شدن فرنی، آن را در ظرف مورد نظر کشیده و پس از 3-2 دقیقه با پودر و دارچین روی فرنی را تزئین کنید.

نکات تغذیه ای :

در ایام ماه رمضان شیر برنج و فرنی دسرهای مناسبی برای افطار می باشند. این دو دسر به دلیل دارابودن شیر و غلات ( برنج یا آرد برنج ) از نظر پروتئینی کامل هستند زیرا اسید آمینه های موجود در لبنیات و غلات مکمل یکدیگر هستند.

همچنین فرنی غذای مناسبی برای شروع غذای کمکی نوزادان می باشد که اگر برای کودک تهیه میشود، بهتر است مقداری کره به آن افزود.

از سایت ایرانیان مقیم انگلیس

 

سلام خواهرجون

همه نظراتت می رسه خیالت راحت باشه منتهی می دونی که هر وقت نمی تونم جوابت رو بدم

چه خبر؟

چرا این قدر برای یادگیری اینترنت عجله داری

دیروز برای یکی از دوستان داشتم اینترنت رو آموزش می دادم از طرفی مهمان هم داشتیم..

فعلا باید ساخت ایمیل رو یاد بگیری

فکر می کنم آموزش اون رو گذاشته باشم

یه خورده بگرد پیدا می کنی

البته شما وارد این سایت ایرانیان انگلیس نمی تونی بشی چون فیلتر شده هستش منتهی برای شما نه برای ما

اگه سوالی داشتی بپرس کیه که جواب بده

 اینم هدیه ات که بلاخره تونستی برام کامنت بذاری

قشنگه؟ قابل شما رو نداره

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم:

نیم کیلو

گوشت بدون استخوان

جعفری، گشنیز، اسفناج، تره و کمی شوید

سبزی شامل

از هر کدام یک فنجان

نخود و لوبیا چیتی

یک فنجان

برنج

4عدد

پیاز متوسط

نصف فنجان

روغن

به قدر لازم

نعناع داغ

به اندازه دلخواه

نمک و فلفل

طرز تهیه:

حبوبات را یک روز قبل شسته و خیس کنید . سپس آنها را بپزید. پیاز را خلال کرده و آن را کمی سرخ کنید. گوشت را قطعه قطعه کرده با پیاز کمی تفت دهید و با 3 لیوان آب داغ بگذارید تا کاملاً پخته شود.

بعد از پخته شدن گوشت آن را با گوشتکوب خوب بکوبید تا له شود و مجدداً آن را به آش که حبوبات ، نمک و فلفل، برنج و سبزی خرد شده را هم به آن اضافه کرده اید، بیفزایید و مرتب بهم بزنید تا آش ته نگیرد و جا بیفتد . پس از آماده شدن آش، آن را در ظرف بزرگی کشیده و روی آن را با نعناع داغ و پیاز داغ تزئین کنید.

نکات تغذیه ای :

آش شله قلمکار علاوه بر حبوبات حاوی گوشت نیز است ، به همین دلیل از لحاظ پروتئینی ، غذای مناسبی است و برای کودکان در حال رشد و افراد کم خون و ضعیف غذای خوبی می باشد . این مقدار آش در مجموع دارای 2600 کالری انرژی است .

از سایت ایرانیان مقیم انگلیس



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم:

 یک و نیم کیلو برنج
 یک و نیم کیلو  گوشت گوسفند
 یک پیمانه رب انار

2 عدد کاملاً خرد شده

 پیاز
 یک قاشق سوپخوری  زیره
یک و نیم پیمانه کره آب کرده
 به قدر دلخواه نمک و فلفل

طرز تهیه:

گوشت را به صورت چند تکه و یا درسته در رب انار، پیاز، نمک ، فلفل و ادویه مخلوط شده قرار می دهیم تا 24 ساعت گوشت در رب انار بماند و ترشی رب انار را جذب کند. برنج را طبق روشهای قبلی می شوییم و آن را آنقدر می پزیم که مغز برنج کمی پخته شود و پس از آبکش کردن برنج، در ته قابلمه یک قاشق سوپخوری روغن می ریزیم و یک سوم برنج را در قابلمه می ریزیم و کمی زیره می پاشیم و گوشت را در لای برنج قرار می دهیم و دو سوم برنج را روی آن ریخته و بقیه زیره را روی برنج می پاشیم. کره آب کرده را با یک فنجان آب داغ مخلوط کرده و روی برنج می دهیم و سپس قابلمه را روی حرارت کاملاً ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم تا ته چین 4-5 ساعت روی حرارت بماند و به این صورت گوشت بپزد و برنج نیز دم بکشد . در صورت تمایل می توانید سس باقی مانده گوشت را هم روی گوشت بریزید . به جای رب انار از رب آلو هم می توانید استفاده کنید .

نکات تغذیه ای :

این ته چین خوشمزه، غذای محلی و سنتی استان سمنان می باشد و شما می توانید این ته چین را با سبزی پلو هم بپزید.

زیره سیاه خاصیت ضد نفخ دارد. همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن می شود، به همین دلیل مصرف عرق زیره در برخی از رژیم های لاغری توسط متخصص تغذیه توصیه می شود.

زیره سیاه از درد قاعدگی می کاهد. نتایج پژوهش ها در مشهد نشان داد که مصرف کپسول " زیره سیاه " میتواند به اندازه مصرف یک کپسول مسکن قوی " مفنامیک اسید " در کاهش درد قاعدگی زنان مؤثر واقع شود .

از سایت ایرانیان مقیم انگلیس



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم برای 6 نفر:

- گوشت چرخ کرده؛ یک کیلوگرم
- پیاز؛ 300 گرم
- زعفران ساییده شده؛ یک قاشق چای‌خوری
- نمک و فلفل؛ به مقدار کافی

روش پخت:

1 - ابتدا کاسه بزرگی آماده کرده و پیازها را پس از پوست کندن و شستن با رنده ریز در آن رنده کنید.

نکته: اگر پیاز آب انداخت با دست پیاز رنده شده را بچلانید و آب اضافی آن را خالی کنید.

2 - گوشت چرخ کرده را همراه با نمک و فلفل به پیاز رنده شده اضافه کنید. زعفران ساییده شده را نیز در کمی آب‌جوش حل کرده و در این مخلوط گوشتی بریزید و با دست‌تان مواد را خوب ورز دهید تا مایه کباب حالت چسبنده پیدا کند. سپس مخلوط گوشتی را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

3 - برای سیخ کردن کباب هم مقدماتی لازم است. ابتدا در کاسه کوچکی مقداری آب سرد بریزید و کنار دست‌تان قرار دهید. حالا پیش از برداشتن مایه کباب دست‌تان را در آب خیس کرده، یک مشت از مایه را بردارید و به شکل دوک درآورید؛ سپس همان‌طور که مواد در دست راست‌تان قرار دارد، سیخ را روی مایه دوکی بگذارید و شروع به پوشاندن سطح سیخ با مایه کباب کنید.

در پایان دوباره دست‌تان را در آب سرد فرو کنید و روی سیخ فشار دهید تا اثر انگشتان شما بر گوشت باقی بماند. حالا ابتدا و انتهای کباب را به سیخ بچسبانید و کناری بگذارید. همین کار را درباره همه مواد و سیخ‌ها انجام دهید. سپس آتش را بر پا کرده، سیخ‌ها را روی آن قرار دهید. فقط به خاطر داشته باشید که ابتدا باید آتش را مرتب باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد. وقتی گوشت کمی برشته شد، دیگر باد زدن لازم نیست.

نکته1: گوشت کباب کوبیده را 2بار چرخ کنید. در ضمن یا آن را به صورت خالص از گوشت گوسفند آماده کنید یا از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید. پخت کباب کوبیده با گوشت گوساله به‌تنهایی امکان ندارد زیرا گوشت گوساله فاقد چربی لازم است. البته استفاده از قسمت‌های خیلی چرب گوشت گوسفند نیز برای پخت کباب کوبیده مناسب نیست.

نکته 2: با وجود اینکه طبق این دستور دیگر نباید نگران ریختن کباب باشید ولی برای اطمینان بیشتر یکی دو تخم‌مرغ به مایه کباب اضافه کنید.

نکته 3: برنج این چلوکباب را هم به‌صورت جداگانه در قابلمه یا پلوپز آماده کنید.

از سایت ایرانیان مقیم انگلیس



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم برای تهیه زیتون پرورده :

زیتون ماری : یک کیلو     مغز گردو : 250 گرم     سیر ساییده شده : به اندازه کافی     انار ترش : به اندازه کافی      چوچاق ساییده شده : یک الی دو قاشق غذا خوری  نمک و فلفل : به اندازه کافی

وقتی که هسته زیتون ماری رو جدا کردید خوب آن را شسته و بعد در یک سبد ریخته تا آب آن خوب گرفته شود. 250 گرم مغز گردو را با مولینکس و یا با نیمیار ” نوعی ظرف سفالی ” بسایید که بعد از خوب ساییده شدن، آب انار و چوچاق و سیر و نمک و فلفل را به آن اضافه و خوب هم بزنید و قبل از اینکه آن را با زیتونی که آب آن خوب گرفته شده،مخلوط کنیم،مایع مخلوط بدست آمده رو چشیده تا با ذائقه تون سازگاری داشته ” مقدار کمی و یا زیادی نمک و فلفل و.. ” سپس زیتون رو به این مخلوط خوب هم زده بیافزایید و دوباره خوب هم بزنید. حالا شما یه زیتون پرورده تقریباً تقریباً خوشمزه دارید که برای اینکه مزه اون به 100% برسه لازم است که به مدت حداقل چند ساعت در یک ظرف در بسته ” شیشه ای بهتره ” و در یخچال نگهداری شود.

* اگر زمانی به بندرانزلی تشریف بردید چوقاق و انار ترش را می توانید از خانوم های دستفروشی که روبروی اداره آموزش پرورش و یا اداره برق بساط خود را پهن کرده اند ، تهیه نمایید.

* اصطلاحات بکار برده شده ” چوچاق یا نیمیار ” مربوط به مردم انزلی بوده که شاید در شهرهای دیگر استان گیلان گویش آن متفاوت می باشد.

با هر نوع زیتونی نمی توان زیتون پرورده ای خوشمزه درست کرد، زیرا بعضی از زیتون ها این مواد تهیه شده رو در خود جذب نمی کنند.

از سایت ایرانیان مقیم انگلیس



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم:

1 کیلو

برنج

1 تا 5/1 کیلو

کلم

5/0 کیلو

گوشت چرخ کرده
یک قاشق چایخوری زعفران ساییده

3 قاشق سوپخوری

پیاز سرخ شده

2 قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی

150 گرم

روغن
یک استکان آبلیمو یا آب نارنج
کمی زیره

3-2 قاشق سوپخوری

سرکه
به مقدار لازم نمک و فلفل

طرز تهیه:

برنج را شسته و آن را از قبل خیس می کنیم. گوشت را با 2 قاشق سوپخوری پیاز سرخ شده تفت می دهیم . سپس رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل را به آن افزوده و گوشت را با 2 لیوان آب می بپزیم تا آب آن کاملاً کشیده شود. کلم را به صورت رشته های باریک خرد می کنیم و در قابلمه تقریباً بزرگی همراه با مقداری آب و سرکه می گذاریم چند جوش زده تا بوی کلم از بین برود. سپس آن را آبکش کرده، با 2 قاشق سوپخوری روغن تفت می دهیم و گوشت و زعفران حل شده را هم اضافه می کنیم. بعد از آبکش کردن برنج، گوشت و کلم را با زیره در لابلای آن می ریزیم و مقداری روغن روی برنج ریخته، صبر می کنیم تا با شعله ملایم دم بکشد.

نکات تغذیه ای :

انواع کلم غنی از ویتامینC ،A و اسید فولیک هستند  و نیز دارای املاحی چون فسفر ، سولفور، کلسیم و سدیم هستند. فولات موجود در کلم برای زنان باردار مفید است و نیز باعث پیشگیری از بیماری های قلبی – عروقی می شود.

 از خواص دیگر کلم می توان به ملین بودن آن اشاره کرد که در رفع یبوست موثر است.

همچنین به علت دارا بودن ویتامینC ، بتاکاروتن و ایندول در پیشگیری از سرطان نقش دارد.

* تذکر : افرادی که مبتلا به گواتر هستند بایستی از خوردن کلم پرهیز کنند زیرا بعضی از مواد موجود در کلم از جذب ید توسط غده تیروئید جلوگیری می کنند.

از سایت ایرانیان مقیم انگلیس



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم:

8 عدد

بادنجان قلمی

5 عدد

گوجه فرنگی درشت

یک دوم لیوان

آب غوره

یک قاشق غذا خوری

نعنای خشک

3 قاشق سوپ خوری

پیاز رنده شده

یک قاشق غذاخوری

گل پر

2 لیوان

آب انار

(در صورت نبودن آب انار، می توان از 1 تا 2 قاشق غذاخوری رب انار به اضافه ی مقداری شکر استفاده کرد.)

طرز تهیه:

بادنجان ها را می توان کبابی کرد و یا در صورت دلخواه آنها را در فر به مدت نیم ساعت قرار داد تا نرم شوند. سپس پوست می کنیم و خوب ساطوری می کنیم.

در این زمان مقداری آبجوش روی گوجه فرنگی ها می ریزیم تا پوست آنها به راحتی کنده شود. سپس گوجه ها را خرد کرده و کنار می گذاریم.

 آنگاه بادنجان ساطوری شده را همراه با آب انار و آب غوره می گذاریم تا آهسته بجوشد و غلیظ شود. پس از آن گل پر، نعنا و پیاز رنده شده را ریخته و از روی شعله بر می داریم و با گوجه فرنگی خرد شده مخلوط کرده و در ظرف می کشیم. سپس با مقداری گردوی خرد شده تزیین می کنیم.

نکات تغذیه ای :

بادنجان دارای انرژی کمی است زیرا بیشتر حجم آن را آب تشکیل می دهد. 92 درصد وزن بادنجان خام را آب تشکیل می دهد. نصف لیوان بادنجان پخته فقط 14 کالری انرژی و کمتر از 5/0 گرم پروتئین و حدود 3 گرم کربوهیدرات دارد. محتوای مواد مغذی آن کم است و کمتر از 5 درصد نیاز روزانه به مواد مغذی را برآورده می سازد.

مقداری فیبر، کلسیم، پتاسیم، اسید فولیک و سایر ویتامین ها و املاح را داراست، ولی قابل ملاحظه نیستند.

به دلیل کالری پایین آن ، برای افرادی می خواهند انرژی دریافتی و وزن خود را کاهش دهند، مناسب است.

استفاده از آبغوره و آب انار در این غذا، آن را خوش طعم و لذیذ کرده و نیز باعث افزایش اشتها می شود.

از سایت ایرانیان مقیم انگلیس



مواد لازم:

2 فنجان

پیازخردشده و تفت داده شده

2 فنجان

بادنجان خردشده و تفت داده شده

2 فنجان

قارچ خرد شده و تفت داده شده

 قاشق مرباخوری1

جعفری

1 قاشق مرباخوری

نعنا

6 عدد ( در صورت رژیم 6 سفیده)

تخم مرغ

3 قاشق غذاخوری

آرد

1 قاشق مرباخوری

بیکینگ پودر

به مقدار کافی

نمک و فلفل

طرز تهیه:

بادنجان را پس از پوست کندن مانند خیار خرد کرده و در آب نمک خیس کنید. بعد از 15 دقیقه آبکش کرده و کمی آب روی آن بگیرید تا شوری نمک از بین رود. سپس آن را در یک قاشق روغن زیتون تفت دهید. همین عمل را با پیاز و قارچ انجام دهید، البته هر کدام را به طور مجزا و در همان ظرفی که قبلاً استفاده کرده اید و حاوی کمی روغن است، تفت دهید. تمام مواد را با هم مخلوط کرده و تخم مرغ های زده شده را به آن اضافه کنید. کم کم مایع کوکو برای پخت آماده می شود. برای مصرف کمتر روغن حتماً باید مواد مخلوط شده را در پلوپز آماده کنید، به این طریق که 1 قاشق روغن در پلوپز ریخته و بعد مایع را درون آن بریزید و در پلوپز را همراه با دم کنی ببندید. بعد از10 دقیقه کوکو را وارونه کنید و بگذارید پلوپز کارش را انجام دهد. کوکوی خوشمزه و کم روغن شما بعد از مدت کمی حاضر می شود.

ازسایت ایرانیان مقیم انگلیس



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/16 توسط ایران

مواد لازم :

یک کیلو

برنج

3 کیلو

باقلا

یک کیلو

گوشت گوسفندی بی استخوان

150 گرم

روغن

یک قاشق چایخوری

زعفران ساییده شده

نصف استکان

آبلیمو یا آب نارنج

یک فنجان

زرشک

یک کیلو

شوید

به مقدار کافی

نمک و فلفل

طرز تهیه:

برنج را شسته و آن را با نمک خیس کنید. گوشت را پس از شستن قطعه قطعه کرده و با کمی روغن تفت دهید و بگذارید با یک عدد پیاز خرد شده و 3 لیوان آب بپزد. در حین پختن کمی نمک و فلفل و آبلیمو به آن اضافه کنید. گوشت را آنقدر بپزید تا یک فنجان آب گوشت از آن باقی بماند. شوید را پاک کرده و بشویید و آن را خرد کردید. برنج را در یک قابلمه پر از آب بجوشانید تا جائی که مغز آن زیاد نپزد. سپس باقلا را به برنج اضافه کنید. ( در ضمن همیشه باقلا را جداگانه، از قبل مقداری آب پز کنید و سپس به برنج بیفزایید). شوید را هم به برنج اضافه کنید و آن را آرام هم بزنید. برنج را در آبکش ریخته و روی آن مقداری آب نیمه گرم بریزید. در ته قابلمه 2 قاشق غذاخوری روغن بریزید و در صورت تمایل چند برگ کاهو یا نان در ته قابلمه بچینید . سپس برنج آبکش شده را در قابلمه بریزید که در این مرحله می توانید گوشت را در لابلای برنج قرار دهید یا موقع کشیدن برنج در دیس، گوشت را لابلای برنج بگذارید.

برنج را روی حرارت ملایم قرار دهید تا با شعله ملایم دم بکشد. بعد از دم کشیدن آن را در دیس کشیده و روی آن را با گوشت، زعفران آب کرده و زرشک تزیین کنید.

از سایت ایرانیان مقیم انگلستان



<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 604
کل بازدیدها: 7489702

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]