سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژه ماه رمضان - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/6/17 توسط ایران
دریافت 4:18 20 محبت امام علی علیه السلام 2

حجه الاسلام فرحزاد

برای دانلود بر روی فلش کلیک کنید



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/6/17 توسط ایران
دریافت 31:54 22 محبت امام علی علیه السلام 1

حجه الاسلام فرحزاد

برای دانلود بر روی فلش کلیک کنید



ج: سؤال بسیار مهمی است . کلمه ی رَمَضَ یعنی سوزاندن . در ماه های دیگر گناه پاک می شود و بخشیده می شود برای همینه میگن در ماه رمضان برای گناهان پاک شده تون هم دوباره توبه کنید مثل این کامپیوتر می مونه . شما وقتی پاک می کنی میره تو سطل آشغال بعد اون جا باز یه دور دیگه باید پاک کنی بعد از اون جا که تازه پاک می کنی هنوز یه دونه نرم افزار ریکاوری می ذارن روش همشو برمی گردونن . دلت خوشه که همه رو پاک کردی تمام زار و زندگیت رو بر می گردونه . ریکاوری بذاری رو کامپیوتر هر چی این کامپیوتره انجام داده همه رو واست در میاره . گناه هم همین طوریه یعنی دو سه جا ذخیره میشه جای اول وقتی توبه می کنی میره تو یه قسمتی تحت عنوان این که ایشون توبه کرده یه زمانی بدیم ببینیم توبه اش واقعیه با نه . اگه واقعی نباشه بر می گردونه از سطل آشغال دوباره تو صحنه ی کار . یه جا دیگه اش هست که می بینن نه انگار واقعی بوده میره خیلی قشنگ ! عمیق ! تو قسمت نورتون ذخیره میشه . یعنی نور دلت رو کم می کنه ، تاریک می کنه یه قسمتی از قلب رو . این باز دوباره برخواهد گشت ! ماه رمضان از این دستگاه ها نرم افزار ها که می ذاری میگی هر چی هم که قابل ریکاوریه پاک کن . رمضان می سوزاند ( البته زیاد لبخند نزنین ! اون دستگاه ها ، نرم افزار ها که می ذاری باز دوباره یه نرم افزاری هست که اینا رو هم بر می گردونه !!! راه حل این که شما بخوای رو کامپیوترت هیچی دیگه برنگرده چیه آقا ؟! راه حلش اینه که کلا این قدر روش مطلب بریزی تا تمام ظرفیتش پر ِ پر بشه ، قبلیا رو خود به خود پاک می کنه . مثلا 4 تا دی وی دی بردار – کلاس کامپیوتر شد که !! – مثلا 20 گیگ مطلب بریز رو کامپیوترت ارور میده که جا نداره دیگه قبلیا رو پاک کنم ؟ میگی پاک کن . جایگزین می کنه همین طوری که بگذره قبلیا پاک میشه . کسی که می خواد ریکاوری کنه یه مشت فیلم فقط می تونه ریکاوری کنه !! کاری نداریم !! ) ماه رمضان می سوزاند بعد چه اتفاقی می افته ؟ گناهان دیگه قابل برگشت نیست . نور درونت رو هم بر می گردونه . این فرق رمضانه . حالا آدمی که گناه کرده و آدمی که گناه نکرده تو ماه رمضان چه فرقی با هم دارند ؟ آدمی که گناه کرده خداوند تبارک وتعالی به برکت رمضان گناهاشو پاک می کنه و می سوزاند و غیر قابل بازگشت می کنه . نورشم برمی گردونه و دوستشم داره . خدا با گنهکار این جوری برخورد می کنه کسی که گناه نکرده چی میشه دیگه اصلا نمی تونیم حساب کنیم اصلا دیگه فرشته ها میگن خدایا دیگه کم ِما و کرم تو . این قابل حساب نیست . پس بنابر این پاکی چیز عجیب تریه .

بخشی از سخنرانی سید محمد انجوی نژاد

منبع:http://www.rahpouyan.com/article/showart.asp?sid=947&aid=4371



[تصویر: ramadan.jpg]
ما را به دعا کاش فراموش نسازند ... رندان سحر خیز که صاحب نظرانند





نوشته شده در تاریخ جمعه 88/6/13 توسط ایران

کیفیت عالی

کیفیت متوسط

از سایت تبیان



نوشته شده در تاریخ جمعه 88/6/13 توسط ایران
نوشته شده در تاریخ جمعه 88/6/13 توسط ایران

ماه رمضان ، ماه مهمانی خداوند است. انسان در این ماه می تواند با اعمالی که به عنوان ترک انجام می دهد ، به تقوایی دست یابد که شرایط زیست وی را در آینده بهتر می کند و زمینه بهره برداری از همه استعدادها و کمالات را فراهم می آورد.

 انسان ها در ماه های دیگر سال، همواره از سوی دو دشمن دورنی و بیرونی مورد حمله و تهدید دایمی قرار دارند. هواهای نفسانی و خواسته های بی پایان آن، در کنار وسوسه های شیطانی آدمی را به سوی افراط و تفریط و خروج از اعتدال و عدالت سوق می دهد. اما در ماه رمضان ، خداوند مردمان را مهمان خود می کند تا بتوانند در یک دوره کوتاه مدت و فشرده ای ، کلاس هایی را بگذرانند تا تقوا در ایشان زنده شود و امکان مهار و محافظت از جان و روح در برابر دشمن های درونی و بیرونی بیش از پیش فراهم آید.

 در روایات است که در این ماه ، شیاطین در غل و زنجیر بسر می برند و انسان دچار گناه نمی شود. منظور و مقصود آن است که در این ماه ، شرایط به گونه ای فراهم است که هیچ دشمن بیرونی نمی تواند به مرزهای انسان نفوذ کند. در حقیقت همه مرزهای وجود انسان در ماه رمضان از سوی نیروهای الهی به شدت محافظت و مراقبت می شود و هر گونه تردد دشمن به درون مرزهای وجود بسته می شود. از این رو، در ماه رمضان ابلیس و شیاطین وابسته به او نمی توانند هیچ گونه نفوذی به درون انسان داشته باشند و اسلحه وسوسه ای را وارد مرزهای انسان کنند. این گونه است که از هر لحاظ انسان های نسبت به دشمنان بیرونی در امنیت قرار می گیرند و دشمنان ایشان در غل و زنجیر گرفتار می باشند.

این وضعیت به انسان کمک تا نسبت به تعدیل خود بکوشد و نفس خود را در مسیر عدالت و اعتدال قرار دهد. البته از آن جایی که نفس انسانی در طول سال به کمک و یاری وسوسه های شیطانی و نیروهای دشمن بیرونی، تقویت شده است، از قدرتی بس قوی برخوردار می باشد و می تواند آدمی را به سوی گناه و زشتی ها و پلیدی ها سوق دهد. برای تربیت و تزکیه و خودسازی نفس ، خداوند مجموعه ای از اعمال را به عنوان ترک مطرح می کند تا هواهای نفسانی در انسان ضعیف و سست شود و مدیریت جان و روح آدمی را به عهده نگیرد.

انسان با گرفتن روزه و خودداری از خوردن ، نوشیدن، زناشویی و ترک محرماتی چون دروغ و غیبت و مانند آن ، می تواند مدیریت نفس را به عهده گیرد و اجازه ندهد تا خودسرانه عمل کند. این گونه است که در مدت یک ماه انسان می تواند به شرایط مطلوبی برسد که تقوا در وی زنده شده و نسبت به خواسته های نفسانی واکنش درست و مطلوب داشته باشد.

به سخن دیگر، هر چند که مرزهای وجودی انسان به وسیله نیروهای الهی در حفاظت است و دشمنان بیرونی در زنجیر هستند ولی دشمن درونی انسان که رذیلت ها و پستی ها را جزو منش و کنش خویش قرار داده هنوز سرکش است و می بایست با محدود کردن آن به ترک هایی آن را سست و ناتوان کرد تا تقوا از درون بتابد و نور آن جان را روشن نماید.

نوسینده: دکتر خلیل المنصوری



نوشته شده در تاریخ جمعه 88/6/13 توسط ایران

به جان شما همین وبلاگه!

اگه وبلاگه بهتری سراغ دارید بگید ما هم بریم ببینیم



حلول ماه زولبیا بامیه؛ماه زیر کار در رفتن به بهانه نیایش؛ماه 4 وعده غذا رو تو 2 وعده خوردن،ماه جام فوتبالها و سریال هاى همزمان با برنامه مساجد؛ماه مهمانی خدا تو خونه های بنده های خدا مبارک باد!!



<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 310
بازدید دیروز: 500
کل بازدیدها: 7489369

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]