سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود بهترین سخنرانی ها و روضه - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 87/6/31 توسط ایران
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 87/6/31 توسط ایران

بسم الله الرحمن الرحیم

عظمت شهادت امام المتقین امیرالمومنین علیه السلام که عروج کتاب الله ناطق در ماه نزول قرآن مجید است،فوق تقریرو تحریراست.
در عالم امکان کسی بالاتر از خاتم النبیین نیست،و چیزی بالاتر از قرآن مبین نیست،و گوهری ارزشمندتر از حق نیست.
با قطع نظر از روایات خاصه ،بر طبق حدیث صحیح نزد عامه رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم فرمود علی از من است و من از علی هستم ،و علی با قرآن است وقرآن با علی است،و علی با حق است و حق با علی است.
کسی که تافتهء بافته از وجود شخص اول عالم است،و وجود خاتم وابسته به اوست،وخداوند متعال او را نفس عقل کل شمرده،و قرآنی که تجلای علم خدا است، با اوست،واوبا قرآن است،و حقی که مبدا ومنتهای وجود است و ملک وملکوت وابسته به حق است،با اوست،و او با حق است،چنین کسی خلیفه رسول و مبین کلام الله و حافظ حق الله و حافظ حق خلق الله است.
او است که در حیات رسول خدا صلی الله علیه واله ولم لب فرو بست ،و بعد از آن حضرت هم پنج سال مجال سخن گفتن یافت ،آن هم با گرفتاری جنگ جمل صفین و نهروان ،و تصدی قضا در حدود و حقوق ،و رسیدگی به بیت المال ،و احوال عاملان بلاد ،سرپرستی یتیمان ،دادرسی بیچارگان ،واشتغال به عبادتی که تاریخ مانند آن را ندیده ،آنچه از سخنانش از دستبرد حوادث روزگار در این مدت کوتاه ضبط شده،نمونه ای از آن خطبه های نهج البلاغه است که منهاج عقل است،وعهد مالک اشتر است که منشور عدل است،او است که خداوند متعال به خوابیدن او به جای رسول بر ملائکه مباهات کرد ،ویک ضربت او افضل ازعمل تمام امت تا روز قیامت است.
او است که رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم فرمود:هر کس بخواهد آدم را در علمش،نوح را در عزمش،و ابراهیم را در حلمش ،و موسی را در فطنتش،و عیسی را در زهدش ببیند ،به علی بن ابیطالب بنگرد،و در یک کلام عصاره فضائل تمام انبیاء از آدم تا عیسی بن مریم و نفس نفیس پیغمبر خاتم،علی بن ابیطاب علیه السلام است.

چنین شخصیتی نیمه شب جنازه اش برداشته شد،ودر تاریکی شب به خاک سپرده شد،هر آن کس که با خدا و خاتم انبیاء و قرآن و حق و علم و عدل ارتباط دارد ،به قدر وسع و طاقت ،روز شهادت آن حضرت به جبران مظلومیت آن شب-هرچند آنچنان که شایسته است جبران شدنی نیست-عزای او را اقامه کند،هیئات عزادار در خیابان و بازار، با جبرئیل امین هم نوا شوند که گفت: تهدمت والله ارکان الهدی و مسلمانان با رسول خدا هم ناله شوند که به یاد مصیبت او در این ماه اشک ریخت و فرمود: بأبی الوحید الشهید و به او خطاب کرد:یاعلی آن کس که تو را بکشد مرا کشته است،که این جمله گویای آن است که روز شهادت علی علیه السلام روز شهادت پیغمبر صلی الله علیه و اله وسلم است.

انا لله و انا الیه راجعون

از سایت آیت الله وحید



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/6/30 توسط ایران

بسم الله الرحمن الرحیم
شب قدر پرفضیلت ترین شب سال است که بنا بر آن چه از روایات استفاده می شود امور عالم وجود در آن شب نوشته می شود و به تأیید امام هر زمان می رسد. ازامام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند :«رأس السنة لیلة القدر، یُکتَب فیها ما یکون من السنة إلی السنة » آغاز سال ، شب قدر است ، در آن شب هر چه از این سال تا سال بعد رخ می دهد ، نوشته می شود .
همچنین از امام باقر علیه السلام چنین روایت شده است : « من أحیی لیلة القدر ، غُفِرت له ذنوبُه و لو کانت عددَ نجومِ السماء و مثاقیل الجبال ومکاییل البحار » کسی که شب قدر را إحیا بگیرد( تا صبح عبادت کند ) گناهانش آمرزیده می شود حتی اگر به عدد ستارگان آسمان و وزن کوهها وآب دریاها باشد .
البته باید توجه داشت که این اجر و ثوابها مخصوص کسانی است که شرایط قبولی عمل را داشته باشند و با گناه و نافرمانی خدا اجر خویش را ضایع نسازند.
موسی بن جعفر علیه السلام فرمودند : « من اغتسل لیلة القدر و أحیاها إلی طلوع الفجر ، خرج من ذنوبه » کسی که در شب قدر غسل کند و تا طلوع فجر « به عبادت» بیدار باشد ، ازگناهانش بیرون می آید.
کسی که تمام فرشتگان خداوند در شب قدر بر او نازل می شوند ، وجود مقدّس قطب عالم امکان و محور آفرینش حضرت بقیة الله الأعظم ارواحنا فداه است . شایسته است تمامی دوستداران آن حضرت خاضعانه و خاشعانه در همه اوقات به خصوص شبهای نوزدهم ، بیست ویکم و بیست وسوم رمضان برای ظهور آن حضرت دعا کنند و از تکرار دعای شریف « اللهم کن لولیک ....» خصوصاً در شب بیست وسوم ماه غفلت نورزند و دست توسل به دامان آن امام رحمت و مهربانی بزنند تا ان شاء الله از برکات و فیوضات شب قدر بهره مند گردند .

از سایت آیت الله وحید



حضرت امیرالمومنین علیه السلام - 1

از سایت آیت الله وحید



حضرت امیرالمومنین علیه السلام - 2

از سایت آیت الله وحید



http://www.salehin.com/fa/film/sokhanrani_II.htm

اولی رو گوش کنید حتما مشتری می شید شما که می دونم با این فیلم هایی که تلویزیون می زاره مسجد که نمی رید حداقل در حال کار با کامپیوتر می تونید اینا رو گوش کنید و همزمان به کارهای دیگه تون هم برسید . امتحان کنید



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 87/6/12 توسط ایران

شرح دعاهای روزهای ماه رمضان که البته کامل هم هستش من که دانلودش کردم یکی رو هم گوش کردم خیلی دلنشین صحبت کرد شما هم یکی رو دانلود کنید اگه یکی رو پسندید بقیه رو هم.....

http://www.tebyan.com/Archive/SpecialOccasions/Religious/2007/9/16/46316.



<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 117
بازدید دیروز: 438
کل بازدیدها: 7496715

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]