سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین اخبار از حال و هوای بهشت! - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90/3/22 توسط ایران

آخرین اخبار از حال و هوای بهشت از کلام امیرالمومنین علیه السلام:

و اگر تو چشم دلت را بسوی آنچه از بهشت برای تو توصیف شده است بیندازی، هر آینه مکروه می داری و لذات آن و زینت های مناظر آن به ظهور رسیده ، و از بدایع  وظرائف زیبایی هایی که در آن به وقوع پیوسته است.و یکسره از دنیا غافل می شوی بواسطه فکر کردن در بهم خوردن برگهای درختان و اشجاری که ریشه های آنها در تل هائی از مشک فرو رفته و بر سواحل نهرهای آن روئیده است.!

 

و در آویخته شدن خوشه های مرواید تر و تازه در شاخه های بزرگ و کوچک آنها، و در به ظهور رسیدن و طلوع کردن این میوه های مختلف و متفاوت در غلاف های غلاف میوه آنها بدون هیچ مشقت و سختی چیده می شوند، و طبق میل و خواست شخص چیننده کج شده فرود می آیند و به دست او قرار میگیرند.!

و پیوسته برای واردین از بهشتیان در پیرامون قصرهای آنها عسل های تصفیه شده و شراب های صاف کرده شده به گردش در می آورند و برای آنان میگردانند.

و آنان جماعتی هستند که پیوسته و همیشه، کرامت و مکرمت درباره آنها متصل شده ، تا آنها را به خانه قرار و محل امن و اطمینان داخل کرده است، و از نقل و انتقال و مصائب سفرها در ایمنی قرار گرفته اند.

و بنابراین، ای گوش دارنده به سخنان من! اگر دل خود را گرایش دهی به وصول به آنچه بر تو وارد می شود و هجوم می آورند از آن مناظر شگفت انگیز، هر آینه از شدت اشتیاق به آنها جانت بیرون می آید، و از این مجلس ما به سوی مجاورت اهل قبور حرکت می کنی، و برای سرعت و عجله به وصول به آن نعمت ها کوچ میکنی!

خداوند ما شما را - به رحمت خود_ از افرادی قرار ده که با دل به سوی منازل ابرا و مساکن نیکان حرکت کنند و در وصول به آن ساعی باشند.

 نهج البلاغه، خطبه 163 از طبع عبده مصر،ج1،ص 310و 311

ملاحظات:

1- خوب حال و هوای بهشت چطور بود؟ با شما سازگاره یا نه؟ به من که خیلی! تازه دکترم  بهم گفته هواش برای ریه هات خیلی خوبه! اللهم الرزقنا

2- حتما تا حالا نمی دونستی نهج البلاغه اینقدر شیرینه. درسته؟!

3- حالا هی وقتت رو بزار فارسی وان نگاه کن!

4-نمیشه که بچه شیعه ی هیئتی دم از محبت علی (علیه السلام) بزنه ولی ندونه آقاش چه مطالب شیرینی رو برامون به یادگار گذاشتن.اونوقت متن کتابهای فلان آقا رو همشو حفظه!

5- اگه این مطلب انگیزه ای شد که بقیه مطالب شیرین نهج البلاغه رو بخونی حتما ترجمه مرحوم حجه الاسلام دشتی رو بگیرید.



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 283
بازدید دیروز: 264
کل بازدیدها: 7494704

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]