سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات طلائی خانه داری 10 - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 87/6/3 توسط ایران

نگهداری پیازها 

برای نگهداری پیازها نباید از یخچال استفاده کرد. پیازها را در کیسه ی پلی اتیلن (نایلکس یا کیسه فریزر) که دارای تعدادی سوراخ باشد قرار دهید و در محل خنک تا زمانی که نیاز دارید، نگهداری کنید.

 پیاز 

پیازها به رنگ های مختلف از جمله سفید، زرد، صورتی و قرمز در بازار مشاهده می شوند. در بین انواع پیاز با رنگ های مذکور، پیازهای صورتی (نسبتاً) و قرمز (بیشتر) به دلیل رطوبت کم، عطر و طعم بالا برای نگهداری مناسب هستند؛ و پیازهای سفید و زرد به دلیل رطوبت بالا و احتمال کپک زدگی، همچنین عطر و طعم کم و به دلیل فرّار بودن ترکیبات معطر، برای نگهداری مناسب نیستند. برای نگهداری باید از محل خشک و خنک استفاده شود تا پیاز شروع به رویش و سبز شدن نکند.

 زنده کردن کاهو و کرفس پلاسیده 

کمی آبلیمو در آب سرد ریخته سپس کاهو و کرفس را در آن خیس کرده و چند ساعت درون یخچال قرار دهید، تا تازگی خود را به دست آورد.

 تلخی سیر  

سیررا هرگز زیاد سرخ نکنید ؛ زیرا طعم تلخی پیدا می کند. کافی است فقط کمی تفت بدهید

   طعم تازه سبزی فریز شده! 

سبزی را داخل کیسه فریزر گذاشته و فریزر کنید و موقع استفاده،آنرا از فریزر خارج کرده و قبل از آب شدن یخ آن، سبزی را رنده کنید، هم ریز می شود و هم طعم سبزی تازه را می دهد.

 نگهداری طولانی مدت گوجه فرنگی 

برای نگهداری، پس از انتخاب گوجه فرنگی مناسب و رسیده، آن ها را در کیسه‌های نایلکس یا کیسه ی فریزر بگذارید؛ سپس آن را در قسمت زیرین یخچال جای دهید. گوجه فرنگی در شرایط مطلوب تا یک هفته تازه خواهد بود.

   رفع پوسیدگی سیب زمینی 

اگر سیب زمینی خام شما بر اثر گذشت زمان یا هر علت دیگر نرم و پلاسیده است ، آنها را به مدت نیم ساعت درون آب سرد بریزید . دوباره سفت شده و تازگی خود را باز می یابند.

   رسیده شدن هلوی نارس 

اگر می خواهید هلوی کال به سرعت رسیده شود ، هلوها را در جعبه ای که با روزنامه آن را پوشانده اید ، قرار دهید . به این ترتیب گازهای متصاعد خارج نشده و باعث رسیدن سریع هلو می شود .

 آب میوه منجمد 

اگر می خواهید از آب میوه ای استفاده کنید که در آن فصل وجود ندارد، می توانید در فصلی که آن میوه وجود دارد، آن را ذخیره کنید. به این صورت که آب میوه مورد نظر مانند لیمو ترش یا شربت نعناع و یا آب نارنج را درون قالب یخ ریخته تا ببندد. سپس آن را از قالب جدا کرد و درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و داخل فریزر نگهدارید تا در زمان مورد نظر یکی از این قالب ها را درون لیوان شربت بیندازید و از آن استفاده کنید.

 آب کردن یخ خوراکی منجمد شده 

 برای آب کردن یخ خوراکی منجمد شده، آنها را در یخچال بگذارید. این کار علاوه بر اینکه باعث می شود مواد غذایی با سرعت کمتری از حالت انجماد خارج شده و سلامت مواد غذایی بیشتر شود، در انرژی مصرفی توسط یخچال نیز صرفه جویی خواهد کرد.

   کپک زدن مربا 

   بکی از دلایل کپک زدن مربا آن است که کاملاً پخته نشده است. اگر مربای شما کپک زده یک لایه از روی آن را با قاشق بردارید. و بقیه مربارا دوباره بپزید. هنگام تهیه مربا، از قاشق چوبی استفاده کنید.



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 235
کل بازدیدها: 7497370

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]