سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات طلائی خانه داری 8 - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 87/6/3 توسط ایران

شستن ظروف 

هنگام شستن ظروف، چند قاشق غذاخوری سرکه داخل آب بریزید، سرکه چربی ها را از بین برده، ظرفها را شفاف و درخشان خواهد کرد.

 دستگاه بخار پز درخانه: 

 برای ساختن این دستگاه ، یک قابلمه را آب کرده و آبکشی روی آن قرار دهید . سپس مقداری آب در قابلمه بریزید(به میزانی که آبکش با آب برخورد نکند) حالا هر ماده ای را که می خواهید بخار پز کنید، روی آبکش قرار دهید. اجاق گاز را روشن کنید تا مواد غذایی شما بخارپز شود.

  راهی برای بهتر رنگ دادن زعفران 

 برای اینکه زعفران شما بهتر رنگ بدهد می توانید از روش زیر کمک بگیرید:درون یک استکان کوچک به مقدار مورد نیاز زعفران ساییده بریزید و دو قاشق غذا خوری آب جوش به آن اضافه کنید. بعد از اینکه برنج را آبکش کردید و داخل قابلمه ریختید استکان حاوی آب و زعفران را در برنج فرو ببرید و دم کنی را روی قابلمه بگذارید. با دم کشیدن برنج ، زعفران هم دم می کشد و بهتر رنگ می دهد.

نان و ضایعات

 در ایجاد ضایعات نان، مردم 20 درصد، نانوایان 30 درصد و آرد مصرفی 50 درصد تأثیر گذارند.خرید نان مازاد بر نیاز روزانه، یکی از علل افزایش ضایعات نان است. از خرید نان اضافی خودداری کنید؛

 نان خوب 

نان خوب مستلزم داشتن آرد با کیفیت، نانوای خوب و نگهداری صحیح است؛نان خوب نانی است که آرد آن خوب، خمیر آن تخمیر شده، نانوایش ماهر و مصرف کننده ی آن واقف به اصول نگهداری صحیح باشد.همان گونه که بعضی از برنج ها پخت خوبی ندارند، آرد نامرغوب نیز پخت خوبی نخواهد داشت؛(آرد حاصل از گندم تازه و نارس، باعث تولید نان های سفت و بدهضم خواهد شد)

 نگهداری مطلوب از نان 

 قبل از سرد شدن کامل نانها، آنها را دسته نکنید زیرا حرارت نان باعث کپک زدگی زودرس آن می گردد. انباشته شدن نان داغ قبل از سرد شدن، باعث تغییر حالت ظاهری، بیات شدن زودرس، تسریع در کپک زدگی، تشدید ضایعات و ایجاد بیماری گوارشی می گردد؛ نان سرد شده را نیز در پلاستیک دربسته بگذارید. قرار دادن نان در یخچال، بیات شدن نان را تسریع می‌نماید، قبل از سرد شدن کامل، نان را دسته نکنید. نان سرد شده را نیز در سفره در بسته نگهداری نمایید،نانی که پس از سرد شدن با سفره حمل و نگهداری شود، مطبوع تر و ماندگارتر خواهد بود.

 کپک زدگی نان 

چیدن نان های داغ بر روی هم، کپک زدگی را تسریع، فساد زدگی را تسهیل و ضایعات نان را تشدید می کند.



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 429
بازدید دیروز: 637
کل بازدیدها: 7496589

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]