سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه کنیم از خوبان خدا جا نمانیم ؟ - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/6/17 توسط ایران

ج: چی کار کنیم ؟ جا نمون ! فاصله می گیری از خوبان ! با خوبی ها فاصله می گیری جا می مانی ! نمی تونم یه لوکوموتیو بهت معرفی کنم بگم سوار این بشو همیشه ! من با شما رفیقم ، محبت شما در دلم ایجاد می شود . از شما که فاصله می گیرم آنچه از دیده برود از دل برود ! چون از شما فاصله می گیرم محبت شما کم می شود . محبت کسانی که به آن ها نزدیک شده ام زیاد می شود . این یک امر ذاتی است . امری انسانی است .

چه کار کنیم از خوبان جا نمانیم ؟ از خوبان جدا نشو ! خودت را وصل کن . امثال بنده با همه ی سیاهی مان می آییم در این گونه مجالس . برای این که دوست داریم عادت کنیم به این جمع ها . فرمودند شما بر طبق عاداتتان زندگی می کنید . هیچ کسی به تنهایی نمی تواند آدم بشود ! ید الله مع الجماعة . با خوبان رفت و آمد کن تا از خوبان جا نمانی . اگر در خانه ات بنشینی و ذکر بگویی بالاخره یک کسی را نیاز داری تا با او حرف بزنی ، این هم نشین و هم صحبت خیلی مهم تر از ذکر هست . خیلی مهم تر ! به کسی می خواهی زنگ بزنی ، یک فیلمی می خواهی تماشا کنی ، بالاخره خیلی مهم تر هست . ( این قضیه ای که اخبار می گفت تو همدان پسری رفته بود پیش پدرش گفته بود بابا جمع کن بریم کُره خواستگاری سوسانو !! خود کشی کرد ! چرا این جوری میشه ؟ برای این که خیلی این فیلم را نگاه کرده . خب معلومه دیگه ! آدم زیاد ببینه – روزی دوبار ، سه بار ، چهار بار هم پخش می کنه ظاهرا ! – بشینه اونو ببینه خب معلومه دل می بنده

ز دست دیده و دل هر دو فریاد                     که هر چه دیده بیند دل کند یاد

 تو داری دائم این سوسنه (!) رو نگاه می کنی ! خب معلومه آخرم باید بری خودتو بکشی ! )

میگه آقا چه کنیم که از خوبان جا نمونیم ؟ از خوبان جا نمون ! تقصیر خودته ! فاصله نگیر از خوبان . چرا نماز جماعت نمیری ؟ چرا نمیری مسجد محلتون ؟ چرا ارتباط برقرار نمی کنی با مردم ؟ پیامبر اکرم می فرمایند : اگر تنها باشی رفیق دومت شیطان هست . شک نکن ! دو نفر باشید ( دو نفر مؤمن ) شیطان قدرتش کم میشه . سه نفر بشید شیطان ول می کنه میره ! میگه دیگه زورم به اینا نمی رسه .

بخشی از سخنرانی سید محمد انجوی نژاد

منبع:http://www.rahpouyan.com/article/showart.asp?sid=947&aid=4371



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 236
بازدید دیروز: 461
کل بازدیدها: 7487181

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]