سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی درباره هنر آشپزی - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/1/17 توسط ایران

آشپزی یکی از هنرهای آدمی است که سلامتی جسم و روح و نشاط و شادابی پوست و مو در گرو آن است. با آشپزی صحیح، انسان می تواند سلامتی خود را تضمین کند. ولی متاسفانه امروزه با استفاده از مواد غیر طبیعی و مضر و سرخ کردن غذاها و استفاده از وسایلی مانند: زود پز، مایکروویو و سرخ کن و استفاده از چاشنی های مصنوعی مانند اسانسها و رنگ های شیمیایی سعی می کنند غذاها را خوشمزه جلوه دهند و ذائقه ها را تغییر دهند. بدتر از آن تبلیغ این نوع غذاها از طریق رسانه های جمعی است و با این کار، غذاهای بی محتوا را به مردم آموزش می دهند و آنان را به همان سمت و سو سوق می دهند که نتیجه ای جز بیماری های گوناگون ندارد!

یکی از سنتهای غلطی که در مورد آشپزی آموزش داده می شود، استفاده از دسکتش است. آنان به همه جا و همه چیز دست می زنند که نباید بزنند، در هنگام آشپزی از دستکش استفاده می کنند.

افرادی که می خواهند آشپزی کنند باید نکاتی را رعایت کنند تا غذایشان فوق العاده خوشمزه و خوش عطر و خوش طعم شود و دیگران با استفاده از این غذاها نهایت لذت را ببرند و از نعمت سلامتی و نشاط لازم برخوردار شوند.

نکاتی که بهتر است رعایت شود
در هنگام آشپزی نطافت و بهداشت عمومی را رعایت کنید و با وضو باشید. داشتن نشاط و شادابی و اعصاب آرام در هنگام آشپزی،در کیفیت غذا اثر بهسزایی دارد؛هم چنین است استفاده از مواد طبیعی و تازه و استفاده نکردن از دستکش در هنگام طبخ غذا.با این کار. نشاط و شادابی درونتان به صورت انرژیهای مفید و موثر از طریق چشم و نوک انگشتان به مواد غذایی منتقل شده و آن را به خود و اهل منزل هدیه می کنید؛ زیرا هنگام نشاط ، اشعه ی آلفای مغز زیاد شده و به صورت انرژی از طریق چشم و نوک انگشتان خارج می شود. هنگام پختن غذا نام خدا را یاد کنید و از او بخواهید غذایی که طبخ می کنید مایع سلامتی خود و خانواده تان باشد.

سعی کنید غذاها را با ادویه جات  طبیعی معطر و خوش طعم کنید و عطر لازم را به غذا بدهید. سعی کنید غذا را با حرارت ملایم طبخ کنید بااین روش، غذا بسیار خوش مزه می شود و در سلامتی انسان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

جمشید خدادادی  


.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 298
بازدید دیروز: 408
کل بازدیدها: 7486782

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]