سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری در تجمع اعتراض آمیز مقا - معارف اسلامی
 
...

گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری
در تجمع اعتراض آمیز مقابل دادگستری مشهد

? فتنه از بیست سال پیش شروع شد
فتنه از بیست سال پیش شروع شد؛ از وقتی که پاداشهای آنچنانی به بعضی از مدیران و آقازاده ها دادند؛ لقمه حرام خوار، صحبتهای امام حسین علیه السلام هم به گوشش نمی رود و رو در رویش می ایستد.
? همه، آبرویشان را وسط بیاورند
هرکس امروز آبرویی دارد، به واسطه اسلام و خون شهداست؛ باید آن را برای دفاع از ولایت و مکتب به میدان بیاورد.
? فتنه 4 بعد دارد: قاعدین، ناکثین، قاسطین و مارقین
1. حزب قاعدین: ابو موسی اشعریها، کسانی که ادعای زیاد، عمامه های گنده، محاسن بلند و سابقه طولانی دارند، اما از جهاد و شهادت می ترسند. به امیرالمؤمنین می گفتند: به معاویه چه کار داری؟ امروز هم به ولی فقیه می گویند: چه کار به غزه و لبنان و عراق و افغانستان و شیعیان یمن داری؟ به کشور خودمان برسید!
? ما امروز مرجع تقلید قاعد نمی خواهیم
یک روز خطاب به بزرگان حوزه گفتم: اگر شما می گویید خدا لعنت کند کسانی را که بعد از پیغمبر از ولایت الهیه امیرالمؤمنین دفاع نکردند، امروز هم ما می گوییم: خدا لعنت کند کسانی را که امروز از ولایت الهیه ولی فقیه دفاع نمی کنند.
? منبرهایتان به برکت خون شهداست
جبهه اول فتنه خیلی هم وجیه هستند، بعضیشان در مشهد منبر دو هزار نفری دارند، ولی در منبرهاشان حتی یک کلمه از امام و شهدا و رهبری نمی گویند. بدبخت ها اگر نمی دانند، از پدربزرگشان بپرسند که در زمان رضاخان، روحانی باید از ترس، مخفیانه روضه می خواند، حالا به برکت خون شهدا دو هزار جوان آمده پای منبرشان!
2. حزب ناکثین: پیمان شکنان. اینها ویژه خوران و ریاست طلبند. می گویند حالا که رئیسیم باید ما و بچه هایمان امکانات و امتیازات بیشتری بگیریم. اینها هم خیلی موجهند، طلحه و زبیرند.
? زبیر به واسطه پسرش از ولایت جدا شد.
این قصه طلحه و زبیر که روی منبرها می گوییم یا دروغ است، یا باید امروز مردم ببینند زبیری که "منّا أهل البیت" بود، به واسطه پسرش از ولایت جدا شد.
? بیعت کردند، اما برای منافع خودشان
اینها هم بعد از رحلت امام آمدند و با مقام معظم رهبری بیعت کردند، اما در بیعتشان دنبال منافع خودشان بودند، دنبال جایگاه خودشان بودند؛ غافلند روزی که هیچ اعتباری نداشتند همین ولایت دستشان را گرفت و بالایشان آورد و در جایگاه های حساس گذاشت تا از این بی آبروتر نشوند.
? امام نفرمود پشتیبان بچه های من باشید
همچنانکه ناکثین در خانه پیغمبر رفتند و همسر پپیغمبر را آوردند، اینها هم می روند افراد دسته سه و چهار بیت امام را می آورند. 21 جلد صحیفه امام را بگردید، یکجا نمی بینید امام فرموده باشد اگر راه را گم کردید، از طریق بچه های من راه را پیدا کنید، بلکه می فرماید پشتیبان ولایت فقیه باشید.
? مگر پدرم پادشاه بود که من ولی عهدش باشم؟
بعد از رحلت امام، چند نفر از همین طایفه آمدند پیش حاج احمد آقا، گفتند: مجتهدی، محبوبیت داری، ده سال هم مشاور بزرگترین رهبر سیاسی-مذهبی دنیا بودی. چرا تو ولی فقیه نشوی؟ فرمود: پدرم شاه نبود که من ولی عهدش باشم؛ پدرم ولی فقیه بود و امروز هم ولی فقیه منتخب خبرگان و مؤیّد به تأیید امام زمان باید جانشینش باشد.
? پسر هر که با بدان بنشست ...
به فرزند حاج احمد آقا می گوییم اگر می خواهی دنباله رو راه پدرت و امام باشی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام را از این عناصر منافق خالی کن. والا ما هیچ ابایی نداریم که بگوییم:"پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد"
? خط کش ما ولایت است
"إنّا نحن نزّلنا الذّکر و إنّا له لحافظون"، "و من أعرض عن ذکری فإنّ له معیشة ضنکا" امام صادق علیه السلام فرمودند منظور از ذکر، ولایت ما اهل البیت است. ما معتقدیم ولایت فقیه جدای از ولایت اهل بیت و رسول خدا و ولایت حضرت حق نیست.
? خیلی نترسید از این که بعضی سابقه دارها زیر سؤال بروند
نترسید از این که بعضی می روند همسر و خواهر و فرزند شهید را می آورند، ملاک برای ما خط مشی شهید است. در 55هزار وصیتنامه شهدا که بررسی شده، 70 هزار بار، یعنی در بعضی از آنها دو- سه بار تأکید شده بود که خون ما حفاظت از ولایت است.
? جعفر کذّاب هم فرزند شهید بود
ما خط شهید را از خانواده شهیدی که در خط ولایت نباشد نمی شناسیم. جعفر کذّاب، پسر امام هادی علیه السلام هم فرزند شهید بود! مهم برای ما خط ولایت است.
3. قاسطین: صفینی ها. قرآن را به جنگ علی علیه السلام بالای نیزه بردند. عده ای سطحی نگر شبهه کردند. در حالی که مالک اشتر تا کشتن معاویه یک قدم دیگر فاصله داشت، به او گفتند اگر می خواهی علی را زنده ببینی، برگرد. آقایان در دوران اصلاحات، 8 سال قانون اساسی را سر نیزه کردند و به جنگ ولی فقیه رفتند. در حالی که من دست روی قرآن می گذارم، اینها به یکی از قوانین قانون اساسی هم معتقد نیستند. از سطحی نگری دانش آموزان و دانشجویان استفاده کردند. امروز عمارها لازم است تا ابعاد شبهه را برای مردم مشخص کنند.
4. مارقین: خوارج نهروان، پیشانی پینه بسته ها، سابقه دارها، نماز شب خوان ها؛ هیچ کس جرأت نمی کرد به اینها نزدیک شود. امیر المؤمنین فرمود خودم باید چشم فتنه را کور کنم. در نهروان، 4000هزار نفرشان را به درک واصل کرد. امروز ما از ولی امرمان می خواهیم که به پشتیبانی این مردم، به دعای ولی عصر و عنایت حضرت حق، خودش چشم فتنه را کور کند.
? نه یک قدم جلوتر، نه یک قدم عقب تر
ما نه ترسوییم، نه محافظه کاریم و نه عافیت طلب. ولی منتظر دستور ولیمان هستیم. جلوتر از آقایمان حرکت نمی کنیم. "المتقدّم لهم مارق و المتأخّر عنهم زاهق".
? خواص نمی خواهند سکوتشان را بشکنند؟
از قوه قضاییه قاطعیت می خواهیم. وزارت اطلاعات کی می خواهد مدارکش را رو کند؟! از صدا و سیما افشاگری می خواهیم. از نما یندگان ولی فقیه در استانها تبیین افشاگرانه و صراحت می خواهیم. از مراجع تقلید و اساتید حوزه و دانشگاه می خواهیم که اعلام تنفر کنند، هشدار بدهند و عاشورایی بودن خود را اعلان کنند.
? صبر می کنیم، اما بهانه نمی دهیم
ما کوچکترین بهانه ای به دشمن نمی دهیم. آنها می خواهند از ما بهانه بگیرند، ولی ما این آرزو را با آن ها به گور می فرستیم. ما حتی قرار است پیرو صبر امیر المؤمنین باشیم، که برای حفظ اسلام، کتک خوردن همسرش را هم تحمل کرد. ما منتظر دستور امام و ولی امرمان هستیم. ما سراپا گوشیم و سراپا شعور و شوریم.
به نقل از مطالبه



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 160
بازدید دیروز: 42
کل بازدیدها: 7482899

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]