سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود کتاب خصائص الحسینیه - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 88/9/29 توسط ایران
نظرات ( ) |

عشق است حسین

مدتی بود در فکر این بودم که  چگونه می توانم امام حسین (ع) را بهتر بشناسم؟ حکمت برگزاری مجالس امام حسین (ع) در چیست؟چرا همه مردم از کوچک تا بزرگ وقتی نام حضرت می آید سخت دگرگون می شوند، اشک از چشمانشان جاری می شود؟اصلا تفاوت گریه برای امام حسین (ع)با بقیه گریه ها در چیست؟چرا همه بی تاب زیارت کربلاهستند؟دنبال ویژگی های منحصر به فرد امام حسین(ع) بودم،دیگر از شنیدن مطالب کلیشه ای که در همه مجالس گفته می شد خسته شده بودم؟

یک روز به دیدن یکی از دوستانم که تازه از کربلا آمده بود رفتم؛در بین صحبت هاش دائم به کتاب خصائص الحسینیه اشاره می کرد .خیلی برام جالب شد،ازدوستم در مورد کتاب پرسیدم ،گفت:کتاب خصائص الحسینیه نوشته آیت الله حاج جعفرشوشتری قدس سره است ایشان اولین کسی بودند که  به نوشتن خصائص خاندان اهل بیت (ص) پرداخته اند. بعد از ایشان هم بزرگان دیگری  به خصائص نویسی پرداختند ولی هیچکدام از آنها به این سبک و داشتن نکته های شگفت انگیز،نبوده است.البته علت متفاوت بودنش آن است  که ایشان در عالم رویا  خدمت امام حسین (ع) مشرف شدند درخواب حضرت از ایشان پذیرایی نموده اند و بعد از آن علامه شوشتری توانستند این کتاب متفاوت را بنویسند.

علامه شوشتری از جمله سخنوران و مداحانی بودند که سخنانشان مردم را سخت تحت تاثیر قرار می داد و با بیان نکات ظریف و منحصر به فرد دلها را شیفته امام حسین(ع) می نمودند.

حاج آقا فاطمی نیا در معرفی او وکتاب ارزنده اش می فرماید:«علامه،مجتهد کبیر شیعه،آشیخ جعفر شوشتری قدس سره ..می دانید که ما بزرگان زیادی داریم و داشتیم،اما می گویند هر گلی یک بویی دارد. شیخ جعفر شوشتری، دوقبضه امام حسین (ع) بود.مرجع تقلید بود. مقلد داشت و حتی یک وقت نسخه ای ازرساله اش را من پیدا کردم که در بمبئی چاپ شده بود. در ایران که چاپ شده بود هیچ ، در بمبئی هم چاپ شده است. یعنی این که حتی در هند هم مقلد دینی داشته است. ولی گفته بود تا عمر دارم روضه خواندن را برای ابی عبد الله(ع)را ترک نخواهم کرد. یک چیزی نشانش داده بودند. حضرت، دست به سرش کشیده بود. نمی توانست به کسی بگوید. یک مختصری گفته بود به همان اندازه ای که عقل ما می رسد. کتابی نوشته به نام (الخصائص الحسینیه) اصلا مطالب آن کتاب در هیچ جا نیست!»

نویسنده :  جا مانده


«دانلود کتاب خصائص الحسینیة»
منبع:

http://atabaat.persianblog.ir/1387/11/



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 150
بازدید دیروز: 165
کل بازدیدها: 7483054

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]