سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عذاب برزخى تندخویان - معارف اسلامی
 
...
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/7/23 توسط ایران

علماى شیعه معتقداند تمام اعمالى که انسان در دنیا انجام مى دهد در قبر و عالم برزخ تجسم پیدا مى کنند و هم نشین انسان مى شوند. از جمله آنها تندخویى و بد اخلاقى است که اگر تجسم پیدا کند به صورت سگ خواهد بود. لازم است داستانى که یکى از علماى عامل نقل کرده و خود، در عالم رؤ یا آن را مشاهده نموده است را بیان کنیم .
مرحوم آیه الله ((مطهرى )) (ره ) از استاد بزرگ خود، مرحوم آقاى (میرزا على آقا شیرازى ) که یکى از زاهدان بزرگ و از اهل یقین زمان خود بوده نقل کرده است :
مى گوید: یک روز استادم در ضمن درس دادن در حالى که دانه هاى اشکشان بر روى محاسن سفیدشان مى چکید، این خواب را نقل کرد و گفت :
در عالم خواب دیدم مرگم فرا رسیده است . مردن را همان طور که براى ما توصیف کرده اند یافتم . خویشتن را جدا از بدن دیدم و ملاحظه کردم که مردم بدن مرا براى دفن به سوى قبرستان حمل مى کنند و به آن جا مى برند.
مرا بردند به گورستان و آن جا دفن کردند و رفتند. در این هنگام خود را تنها دیدم ، نگران شدم که چه بر سرم خواهد آمد؟ و جه معامله با من انجام خواهد داد؟
ناگهان دیدم سگ سفیدى داخل قبرم شد. در فکر فرو رفتم که این حیوان کجا بوده است و چرا داخل قبر من شد؟ در همان حال حس کردم که این سگ ، صفت تند خویى و بد اخلاقى من بوده که این جا تجسم یافته و به سراغ من آمده است .
از این قضیه خیلى ناراحت و مضطرب شدم . در حال اضطراب و نگرانى بودم که ناگهان دیدم ، حضرت سید الشهداء در قبرم تشریف آورد و به من فرمود: ناراحت مباش و غصه مخور، من آن را از تو جدا مى کنم .
(307)
حضرت امیر المؤ منین علیه السلام در رابطه با بد اخلاقى کردن فرمود: ((تند خویى و بد اخلاقى تجسم پیدا مى کند( و در قبر و عالم برزخ رفیق انسان مى شود) و بدترین رفیق همین است )). (308)
و نیز فرمود: ((وقتى انسان را داخل قبر مى گذارند و سر گور را مى پوشانند، وحشت سر تا پاى انسان را فرا مى گیرد.) هیچ وحشتى خطرناک تر از تندخویى نیست .)) (309)
طبق روایاتى که از حضرت رسول اله علیه السلام وارد شده است : وقتى انسان بد اخلاق از دنیا مى رود در آتش برزخى قرار مى گیرد. (310)
و  قیامت  هم در طبقه پائین جهنم به سر خواهد برد.
(311)
307-عدل الهى ، ص 251، با کمى تغییر.
308-
غرر الحکم .
309-
غرر الحکم .
310-
بحار الانوار، ج 71، ص 394.
311-
بحار الانوار، ج 5، ص 93.

http://azabha.mihanblog.com/post/6



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 165
کل بازدیدها: 7482923

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]